Kokkuvõte WAZZAP? sessioonist REKLAAM & MEEDIA 2010
30.11.2009
26. novembril toimus Tallinnas turundus- ja reklaaminädala WAZZAP? 2009 raames sessioon „REKLAAM & MEEDIA 2010“, kus esinesid Eesti juhtivate meediakanalite, agentuuride ja suurimate reklaamiklientide esindajad.
Kliendid on järgmisel aastal jätkuvalt hinnatundlikud, seega hinnatõusu oodata ei ole. Kui eelmise aasta WAZZAP? meediasessioonil prognoosisid Eesti juhtivate meediaettevõtete juhid 2009. aastaks 5 – 15% reklaamikäivete langust võrreldes 2008. aastaga, siis sel aastal tõdeti, et tookord oldi liiga optimistlikud ja tegelik langus osutus palju suuremaks.
Kaks peamist trendi:
(1) Võrreldes 2009. aastaga suuri käibemuutusi ette näha ei ole ja suures osas jätkub tänane olukord;
(2) Järjest rohkem pannakse rõhku mõõdikutele ja analüüsile – eriti suurt arengut on oodata internetimeedias. Internetireklaami kampaaniate täpne analüüs muutub 2010 reaalsuseks.