Aegis Media Baltikumi Grupi juht Margus Sameli ei ole nõus Omnicom Media Group Eesti juhi Aare Ristali väitega, et meediaagentuuri roll ei ole ajas eriti muutunud. "Aastaid tagasi oli meedia üks reklaami “alamjaotusi”, väärtusahela tagumine ots. Täna on pigem vastupidi ehk reklaam on üks meedia “alamjaotusi” ja seda tänu sellele, et meediast on saanud Meedia," kirjutab ta.
"Nii nagu telekommunikatsiooniettevõtteid ei saa käsitleda tehnilise toe ettevõtetena, pole ka meediaagentuurid ammu enam ainult meediaäris. Kui Apple kontrollib suuremat osa muusikaturust, siis ei tasu rääkida Apple’ist kui arvutifimast. Ärimudelid on muutunud nii meedias kui selle ümber, väärtusloome on teisenenud ja rahagi tekib sageli mitte nn põhitegevusest. Ärimudelid ja väärtusahelad ei muutu mitte ainult klientide, vaid kõikide turul olijate jaoks. Nende avamine ja mõtestamine eeldab aga partnerlussuhet, mitte agentuuri kasutamist printerina," väidab Margus Sameli. Loe edasi.. |