Internet on ühelt poolt kõige paremini mõõdetav meedium: igast liigutusest, mis inimene teeb, jääb kuhugi jälg. Mündi teiseks küljeks on fakt, et ametlikud andmed (Emor, Gemius) ei anna turundajatele tervikpilti kõikidest Eesti internetikasutajate poolt külastatavatest keskkondadest, sealsetest tegevustest ammugi mitte. Näiteks otsingumootoritest mõõdetakse ainult Neti.ee-d, sotsiaalvõrgustikest ainult Rate.ee-d jne. Facebooki ja Google'it justkui polekski olemas. Selleks, et agentuur või turundusjuht saaks tervikpildi turust ja suudaks internetimeediat oskuslikumalt planeerida, peab palju vaeva nägema.
Meediaagentuur MediaCom uuris 1558 Eesti inimese (1050 eestlase ja 508 venelase) tarbijakäitumist virtuaalmaailma avarustes – uudisteportaalides, sotsiaalvõrgustikes, blogides, foorumites, otsingumootorites ning üleüldse internetis. Loe, mida avastasid ja panid uuringu tulemusi analüüsides tähele Patrik Kupenko ja Triin Ülesoo MediaComist. |