Best Marketing väidab, et kogu majandus rahvusvahelistub, Eesti firmad lähevad välismaale, aga Eesti agentuurid ei pane ennast samasse liigasse, justkui puuduks ambitsioon olla koduturult väljaspool.
Vatsoni juht Rain Teimann: „Eesti turul on 3-5 suurt tootmiskeskset agentuuri, kes sisemises protsessis rakendavad osakondadepõhist tootmismudelit. Töö on kiire ja efektiivne. Need on agentuurid, kes 70% ajast on võimelised istuma kliendikoosolekutel, see tegevus makstakse neile hirmsa tunnihinnaga kinni ning kõik on häppid. Teine seltskond on palju lõbusam - creative shop tüüpi agentuurid, kes on pühendunud loovusele, teevad ainult töid, mis neile endale meeldivad ning võidavad auhindu. Kolmas ja aktiivselt arenev seltskond on digiagentuurid.
Eesti reklaam saab areneda hetkel ainult lokaalselt, teenindades siia investeerinud väliskorporatsioone. Pigem toimub ju reklaamide import, kui ringi vaadata.” |