Eesti Energia, mis tegutseb välisriikides Enefiti kaubamärgi all, on rahvusvaheline ettevõte peakontoriga Tallinnas – suured otsused ja turundusplaan tehakse siin. 2012. aastaks valmib Narvas uus Enefiti tehnoloogial põhinev õlitehas, millest saab maailma esimene arvestatav põlevkiviõli tootja, mis hakkab tootma 20 000 barrelit õli päevas. Maailmas ei ole ühtegi teist nii kaasaegset ja suuremahulist põlevkiviõli tootmise tehnoloogiat. Samas on maailma põlevkivivarud suuremad kui naftavarud ning nafta hind on tõusutrendis.
Energiavaldkonnas on turundus väga uus asi. Eesti Energia hakkas Enefiti tehnoloogia positsioneerimisega tõsisemalt tegelema 2009. aastal. Sihtgrupi määratlemist alustati sõna otseses mõttes maailmakaarti vaadates. Jõuti arusaamisele, et sõltumata riigist on võimalikke sihtgruppe kaks: valitsused või põlevkiviressursi eraomanikud. Enefiti sihtrühmana kogu maailmas määratleti ca 400 inimest, neist 40-50 Hiinas. “Seega pole meil mõtet osta reklaami Times’i esikaanele,“ ütles Energia turundusdirektor Ranno Pajuri 18. mai Best Marketing Club hommikuseminaril. Loe edasi.. |