Eesti meediareklaamituru käive ulatus 2009. aastal 1,109 miljardi kroonini. Kui kolme esimese kvartali jooksul turu langus järjest süvenes, liikudes trendis -34% kuni -40%, siis neljas kvartal näitas languse seisakut ning stabiliseerumist - 33% juures. Aasta kui terviku käibelanguseks tuli -36%. IV kvartali käive 304,8 miljonit krooni oli võrreldes 2008. aasta IV kvartali 452,5 miljoni krooniga ligi kolmandiku võrra väiksem.
Meediareklaamituru jätkuva languse taga on suures osas seniste käibelt juhtivate kategooriate nagu autod (-70%), tööpakkumised (-74%), mobiilside (-31%) ning kinnisvara (-67%) mahtude drastiline langemine.
Möödunud aasta suurim reklaamija oli EMT, reklaamimahtudelt järgnesid Procter & Gamble, Rimi Baltic, Tele2 Eesti, Elisa Eesti, A-Selver, Danone, L’Oreal, Tallink Grupp ja Keskerakond. |