Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

AamenStuudio - Veebidisaini suunad aastal 2011

Lisa oma blogi

Aasta 2011 Käesolev aasta on toonud palju uuenduslikku. Algas tahvelarvutite pealetung ning nutitelefonide müük seljatab tavalisi mobiiltelefone. Facebooki konto on nüüd olemas juba igal neljandal eestlasel. See on toonud muutuseid veebidisaini vallas ning ka aasta 2011 tõotab tulla põnev.

 

Mobiiline veeb on vajalik

Varasemalt olen juba kirjutanud mobiilse veebi tähtsusest ja tuleval aastal on selle populaarsus ainult kasvamas. Järjest tuleb uusi Android, Symbian, iOs jne op.süsteemide baasil nutitelefone ja ka tahvelarvuteid ning seega on õige aeg pöörata tähelepanu oma kodulehe väljanägemisele väiksemalt ekraanil. See tähendab lehe andmemahu vähendamist ning eelkõige mobiiliekraanile sobivat ülesehitust. Kuidas seda teha, tasub lugeda siit.

Mobiilne veeb

Flash ei mõju enam hästi

Steve Jobs kuulutab järjekindlalt Flashi lõppu ja järjest enam tundub, et peab temaga nõustuma. Üha vähem näeb internetis Flash baasil lahendusi ning ega väga ei igatse ka. Flash rakendused nõuavad asjatult palju jõudlust ehk netbookidel tõmbab Flash tihti lihtsalt hinge kinni. Lisaks pole paljudel mobiilidel Flash tuge või on see üldse kinni keeratud ja ka Flash toega nutitelefonid ei esita kohati kõiki vajalikke elemente ning nõnda jääbki vajalik info saamata. Mõistlik on vältida Flashi kasutamist oma kodulehtedel ja vaadata hoopis vähem nõudlikumate HTML5, CSS3 ja JavaScripti poole.

Flashi järele pole enam eriti vajadust

Muidugi kui on soov luua klikivaba veebileht, siis praegu veel Flashist mööda hiilida pole võimalik :)

Veebilehe tähtsus vähenemas

Tundub, et varsti pole enam Eestis ühtegi firmat, kel puudub Facebooki fännileht. Koduleht on praegu pigem professionaalne visiitkaart, kus saab ettevõtte kohta infot ja ka näiteks tooteid osta. Viimane muidugi on juba veidi vaieldav, sest ka Facebooki jaoks on juba olemas e-kaubanduse rakendused, mis on kindlasti üks tuleva aasta trende. 2011. jõuab meieni ka Facebook Messages mis seob inimesi veelgi enam FB keskkonnaga ja seda tähtsamaks muutuvad firmade jaoks nende fännilehed ja selle kujunduslik pool.

Facebook Messages suhtlussüsteem

 

Milliseid veebidisaini trende ennustad sina 2011. aastaks?