Valgustus, kaupade paigutus riiulitel, riiulite asukoht poes, lõhnad, värvid, muusika – kõik on kaupmees hoolikalt läbi mõelnud, sest välised tegurid on olulised ostuotsuse mõjutajad. Piim ja teised igapäevaselt vajalikud tooted asuvad tavaliselt poe lõpus, et ostja liiguks kaupluses rohkem ringi ja märkaks muidki tooteid, mille järele ta poodi otseselt ei tulnud. Kassade lähedalt leiab aga rohkem impulsiivseid oste soodustavad kaubad, näiteks maiustused.
Kuidas supermarketid meid ostma suunavad - Tarbija - Tartu Postimees www.tartupostimees.ee Miks on piim poe tagumises nurgas ja kommid kiusatuseks kassade kõrval? Ja see hoogne muusika? Ere valgustus mõnel tootel? Juhus? Ei. Supermarketis on vähe ruumi juhuslikkusele. |