Kõikidest maailma reklaamiplokkidest oodatuim on igal aastal ameerika jalgpalli liiga NFLi finaali Super Bowli ajal näidatav. Nimekad brändid toodavad oma reklaamklippe spetsiaalselt Super Bowli tarbeks ja teatud kontingent ootab neid meistriteoseid vaat et rohkemgi kui Ameerika Ühendriikide populaarsemat spordivõistlust ennast.. Ainuüksi USAs jälgib Super Bowli hinnanguliselt 110 miljonit silmapaari (eile öösel peetud Super Bowli ametlikke […]
Kõikidest maailma reklaamiplokkidest oodatuim on igal aastal ameerika jalgpalli liiga NFLi finaali Super Bowli ajal näidatav. Nimekad brändid toodavad oma reklaamklippe spetsiaalselt Super Bowli tarbeks ja teatud kontingent ootab neid meistriteoseid vaat et rohkemgi kui Ameerika Ühendriikide populaarsemat spordivõistlust ennast.. Ainuüksi USAs jälgib Super Bowli hinnanguliselt 110 miljonit silmapaari (eile öösel peetud Super Bowli ametlikke vaatajanumbreid pole veel avalikustatud), erinevate interntistreamide vahendusel lisandub veel vähemalt sama palju. Telekanalid (sel aastal NBC) oskavad Super Bowli hullust fantastiliselt ära kasutada. Super Bowli ajal pääses eetrisse 40 pooleminutilist reklaamklippi ning viimane eetriaeg müüdi maha juba nädal enne üritust. Kogu selle loo juures poleks ju midagi imelikku kui järgnevad numbrid oleks kordi väiksemad. Nimelt tuli kliendil tänavu pooleminutilise reklaami eest välja käia neli miljonit eurot, mis tähendab, et reklaamisekundi hinnaks kujunes 132 000 eurot (vanamoeliste jaoks üle kahe miljoni krooni). Veel uskumatumaks muutuvad need numbrid võrdlustes. Näiteks tunamullu kõige kiirema käibekasvu teinud Eesti ettevõte Terramare Eesti teenis toona 14,7 miljoni eurose käibe juures 470 000 eurot ärikasumit ehk pea kümme korda vähem kui maksaks pooleminutiline reklaam Super Bowli vaheajal. Ja Eesti kuulub nö. esimese maailma riikide hulka… Tuues mängu arengumaad, muutuvad need komsilised numbrid suisa absurdeks. Ühe pooleminutilise reklaamklipi ostmiseks peaks terve aasta tööd rügama 185 000 ugandalast.* Rahaga ümberkäimise eetika on muidugi hoopis teine teema, millel pole mõtet peatuda, sest ideaalset maailma ja filosoofiat niikuinii ei eksisteeri. Ilmselt on brändid lihtsalt oma edust mugavaks muutunud. Tegelikult pole ju vahet, kas Volkswagenit või Budweiserit Super Bowli vaheajal näidatakse või mitte, sest neid brände ostetakse niikuinii. Pigem on Super Bowli reklaamplokis olemine prestiiži küsimus. USA meedias on tänavustest Super Bowli reklaamidest kõige enam kiita saanud Snickersi järjekordne klipp seeriast “Võta Snickers, sest muidu sa oled tropp”. Mitmed portaalid ja sotsiaalmeedia kasutajad on seda pidanud lausa läbi aegade parimaks Super Bowli reklaamiks! Eks see ju ongi naljakas nagu selle seeria klipid ikka, aga tegelikult pole see ammu enam originaalne, sest sama seeriat on juba leierdamiseni kasutatud (ja parodeeritud) ning samal suunal võiks klippe toota ilmselt aegade lõpuni. Aga see on ju ometi naljakas, et see Snickers toitnuks terve aasta 200 000 ugandalast *Uganda ametlik minimaalne kuupalk on praegu 6000 Uganda šillingut ehk 1.80 eurot, kuid tänavu juulis teeb see ilmselt mitmekordse tõusu. Loe siit. Kes soovivad, kaege tänavu pakutut SIIN. |