Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

BalticMediaNews - Tihedamad ja hõredamad nišid Eesti prindimaastikul

Lisa oma blogi
TNS Emori varakevadise lugejauuringu baasil joonistatud tükimeediamaastiku kaardilt leiame kolm suuremat n-ö kõrgustikku ehk sihtrühma, kuhu on suunatud väga suures mahus väljaandeid ja mille ümber toimub väga terav konkurentsivõitlus. Väljaannete suunitluse osas on kõige „ülerahvastatum“ nišš ehk kõige innukamad lugejad … Jätka lugemist

TNS Emori varakevadise lugejauuringu baasil joonistatud tükimeediamaastiku kaardilt leiame kolm suuremat n-ö kõrgustikku ehk sihtrühma, kuhu on suunatud väga suures mahus väljaandeid ja mille ümber toimub väga terav konkurentsivõitlus.

Väljaannete suunitluse osas on kõige „ülerahvastatum“ nišš ehk kõige innukamad lugejad on sihtrühmas 40–60aastased naised. Nad loevad väga aktiivselt enamikku suuremaid päevalehti ja maakonnalehti, vanuse kasvades on järjest aktuaalsem maalähedane temaatika, st Maaleht koos oma lisadega.

Olulise tõmbekeskusena eraldub ka kodu- ja aiaväljaannete nišš, kus asuvad lugejad on 40–50aastased, ning 65–80% seal paiknevate väljaannete lugejatest on naised. Pere ja väiksemate laste teemad ei ole enam väga aktuaalsed, nt Pere ja Kodu lugejad on juba kolmandas nišis, mida vaatleme lähemalt järgmise sihtrühmana. Kõnealuse lugejagrupi lugemislauale kuulub lisaks ka Kroonika oma eriväljaannetega, nii et lisaks oma kodu ja aia korrashoidmisele ja uuendamisele pakub sellele sihtrühmale huvi ka nn „rikaste ja ilusate“ elul silma peal hoidmine.

 

 

Kolmas suurem lugejagrupp on nooremad, 35–40aastased naised, kelle lugemislaual on pigem hobide ja elustiiliajakirjad: Oma Maitse, Psühholoogia Sinule, Üks, aga ka eespool mainitud Pere ja Kodu. Ajakirjad Mood ja Cosmopolitan on aga selgelt kõige noorematele naislugejatele suunatud ja eristuvad kaardivaates täiesti eraldiseisvatena.

Üsna hästi on kaetud ka nooremate meeste sihtrühm, kellel ühest küljest on, mida lugeda, ja samas ei ole ka pakkumine liiga ülepaisutatud, et kõigile lugejaid ei jätkuks. Märtsis alustanud eestikeelne Top Gear platseerub suure tõenäosusega samuti sinna nišši, ilmselt Tehnikamaailma ja Autolehe lähedusse, aga täpsemalt näeb seda siis, kui ajakiri on juba turul kanda kinnitanud ja mõnda aega ilmunud.
99 väljaande kaardistuse põhjal võib öelda, et keskmine trükimeediatarbija on 45-aastane ja vaid iga kolmas neist on mees.

Allikas TNS Emor

Lisainfo:
Jüri Järv
TNS Emori uuringuspetsialist
jyri.jarv[at]emor.ee