Uus Edicy
on tänaseks väljas olnud mõne nädala. Olime murelikud, et sedavõrd mastaapsed muudatused toovad sageli kaasa kaklused olemasolevate kasutajatega. Tegelikkuses on vastuvõtt aga olnud tõsiselt hea.
Kuid siiski, miks kirevase päralt me üleüldse midagi muutma pidime, mis niigi toimis? Miks me ei piirdunud lihtsalt uute lahedate võimaluste lisamisega? Siin on põgus vaade uue disaini loomise lavatagustesse. Navigatsioon ja kasutatavusEdicy ülesehitus on olnud algusest peale väga hea. See ei tungi kasutaja ja tema saidi vahele vaid hoidub taamale. Võiks öelda, et Edicyl on väike jalajälg, enamus ajast paikneb ta lihtsalt kitsa ribana ekraani allservas. Kaks asja olid aga ikkagi paigast. Esiteks puudus Edicy täisvaadetes äratuntav ja püsiv navigatsioon. Paljud kasutajad tundsid end seetõttu ebamugavalt, kuna neil puudus peast isiklik Edicy "kaart". Teiseks, Edicy kasutajaliides oli üles ehitatud erinevat stiilide tükkidest, puudus ühtne iseloomulik nägu. See takistas täiendavalt intuitiivset ringiliikumist. Üsna kindlasti ei ole me kummagagi ideaalse lahenduseni veel jõudnud, kuid edasiminekud on märgatavad. Edicysse ärakadumine nõuab nüüd tõsist pingutamist ning kõik on konkreetsem, viimistletum, heas mõttes sirgjoonelisem. Silmapaistev stiilVarem nägi Edicy välja nagu Web 2.0 disainilaine tööriist. Võibolla veidi elegantsem ja peenem. Kõik oli üldjoontes kena ja toimis hästi. Tegelikult oli Edicy läbinud juba mitu väiksemat disainiuuendust. Siiski jäi alati mingi igavavõitu, liiga üldine pooltoon selle kena pildi alt meie silmade jaoks läbi kumama. Puudus omanäolisus, iseloom. Kuna disain on meie kirg, siis selline olukord vähendas arvatavasti ka veidi meie motivatsiooni Edicy uute tööriistade kallal töötades endast kõik anda. Niisiis, kui uued brauserid veebilehtede stiilimise osas mõne aja eest oluliselt paindlikumaks muutusid (spetsialistid nimetavad seda CSS3-ks), otsustasime selle rongiga kõige täiega kaasa minna ja sedakorda ise trendiseadjateks hakata. Loomulikult pole me ka seekord ajastu stiiliga kaasaminemisest päris vabad. See mida sa uues Edicys näed, on nn trükipressi esteetika — tekst on surutud tausta sisse, taustad on kergelt paberit imiteeriva mustriga, ikoonid sarnanevad tekstiga nii vormil kui värvidelt. Alates iPhone peavoolu maandumisest on see trendikõvera tipus, kuid veebis on see stiil siiani haruldane. Jättes kompromissid kõrvale, oleme enamikust teistest ärisuunalistest veebiteenustest kaugemale läinud. |