Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

Imagine blog - Sotsiaalmeedia on tasuta? Unustage ära!

Lisa oma blogi
Ja kui ma ütlen sotsiaalmeedia, siis ma mõtlen Facebooki! Eestis võib üpriski julgelt nende kahe vahele võrdusmärgi joonistada. Jah, Instagram, Twitter ja teised tõstavad pead, aga Facebooki kategooriasse nad kindlasti ei mahu. Ühesõnaga mida ma nüüd öelda tahan? Kui Facebook aastaid tagasi komeedina turule tuli, oli tõesti tegu tasuta kanaliga (kui sa oma aega ei […]

Ja kui ma ütlen sotsiaalmeedia, siis ma mõtlen Facebooki! Eestis võib üpriski julgelt nende kahe vahele võrdusmärgi joonistada. Jah, Instagram, Twitter ja teised tõstavad pead, aga Facebooki kategooriasse nad kindlasti ei mahu.

Ühesõnaga mida ma nüüd öelda tahan?

Kui Facebook aastaid tagasi komeedina turule tuli, oli tõesti tegu tasuta kanaliga (kui sa oma aega ei väärtusta). Kõik jooksid Facebooki tasuta turundama ja kogu meedia kihas sotsiaalmeediast ning seal tehtud edulugudest. Muud väga ei näinudki.

Aeg on aga edasi liikunud, erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid juurde tulnud, uued turundushullused päid vallutanud (näiteks storytelling) ja selle kõige tulemusena on eufooria sotsiaalmeediast raugenud. Selle muutusega on sotsiaalmeedia muutunud justkui tavameediaks. Aga selle muutuse juures ei ole paljud aru saanud, et ka Facebook tahab raha teenida.

On naiivne arvata, et kui sul on oma Facebooki-lehel 100 000 fänni, siis sinu sõnumid nendeni ka jõuavad. Vastupidi! Vaikselt muudetud seina algoritmidega jõuab sinu tavaline postitus vaid 2-3% sinu fännidest (see on 100 000 fännibaasi puhul 2 000 – 3 000 inimest) ja nendest omakorda ei näe sinu sõnumit vähemalt 50%, sest see lihtsalt kaob ära nende postitustest uputavatesse seinadesse.

Kui sa just ei mõtle välja midagi ekstrageniaalset (mida 99,9% meist ei tee), siis pole mõtet edule loota kui sa Facebooki ei investeeri! Ja siinkohal ei mõtle ma Facebooki-reklaame, mille tasustamine on loomulik. Ma mõtlen promoted poste ehk oma seinapostituste levitamist raha abil. Ükski edukas turundaja ei tee enam ühtegi seinapostitust ilma sinna alla raha panemast, sest muidu ei jõua see sõnum lihtsalt vajalike inimesteni!

Üha enam muutub Facebooki turundus varasemast fännidele suunatud turundusest kontaktidele suunatud turundamiseks. Tähtis ei ole enam sinu fännide hulk vaid see, kui mitme inimeseni Sinu sõnum jõuab (reach). Ja et sõnum jõuaks võimalikult paljudeni, tuleb sinna alla ka raha panna. Ühesõnaga: unustage ära, et sotsiaalmeedia on tasuta!