Kas ühel turundusettevõttel võib olla eeliseid teiste ees? Milliste turundusplatvormide võimalusi eestlased veel eriti ei kasuta? Millised on suurimad digivead, mis tühjendavad rahakotti? Kas on põnevad küsimused? JAH, siis dive in ja saad vastused lisaks nendele ka veel paljudele teistele väärt küsimustele. Täna on meil hea meel sulle tutvustada Matis Metsalat, meest, kelle kohta võib […] The post Sotsiaalmeedia kangelane – Matis Metsala appeared first on 7Blaze Social. Kas ühel turundusettevõttel võib olla eeliseid teiste ees? Milliste turundusplatvormide võimalusi eestlased veel eriti ei kasuta? Millised on suurimad digivead, mis tühjendavad rahakotti? Kas on põnevad küsimused? JAH, siis dive in ja saad vastused lisaks nendele ka veel paljudele teistele väärt küsimustele. Täna on meil hea meel sulle tutvustada Matis Metsalat, meest, kelle kohta võib öelda, et tema oli Eesti veebireklaami sünni juures.
Intervjuu MatisegaVingeks alguseks nimeta üks imelik, põnev või naljakas fakt enda kohta, mida võibolla enamus inimesi ei tea, aga mida sa oled nõus meie lugejatega jagama. 3 aastaselt õpetasid mu vanemad vennad mulle kaks lauset, mida nad ärgitasid mind meie koju kogunenud auväärsetele külalistele tõsisel ilmel ja kõva häälega suvalisel hetkel ütlema, minnes ise nende keskele ja tõstes näpu püsti. Need laused olid: “See on fakt!”, või siis “See on alatu laim!”. Mäletan, et seda tehes tekitasin alati oma vanemate külalistes paraja furoori.
Kaua sa oled olnud tegev digiturunduses? Oma esimese bannerkampaania tellisin 1998 a Tanel Talve käest, kui töötasin tollases agentuuris Saatchi & Saatchi meediajuhina. Sealt alates olen olnud pidevalt digiturundusega ühel või teisel viisil seotud.
Mida sa täpselt teed ehk kirjelda oma igapäevast tegevust. Töötan ettevõttes Httpool Baltics, mis on siin regioonis LinkedIn’i ja Twitteri sotsiaalmeediakeskkondade eksklusiivne esindaja. Töötan igapäevaselt suurklientide ja agentuuridega neid nõustades, aidates, toetades ja mainitud keskkondade lahendusi pakkudes.
Miks sa seda teed? Olen olnud alati see rahutu hing, kes otsib väljakutseid. Httpool seda ka pakub. Lisaks on digiturunduse valdkond põnev ja pidevas muutumises. Veerev kivi ei sammaldu.
Milline turunduskanal internetis on Eestis kõige vähem kasutusel, aga millel sa näed siiski potentsiaali? Programmatic kui selline (ja ma ei mõtle siinkohal GDN’i), vähe kasutatakse ka selliseid põnevaid kanaleid nagu Waze ja Spotify. Loomulikult kasutatakse minu hinnangul liiga vähe ka LinkedIn’i ja Twitterit
Rääkides digiturundusest kui sinu igapäevatööst, mis on 2-3 peamist murekohta, millega sinu poole pöördutakse? Enamikele turundajatele ei ole meie esindatavad kanalid ja nende spetsiifika lõpuni arusaadav. Samuti on palju sellist nõustamist, kus klient pöördub ja küsib, et noh, kas see sinu imekanal LinkedIn ka minu mure lahendab ning siis selgub jutuajamise käigus, et LinkedIn on tegelikult viimane asi millele mõelda, kui digiturunduse põhialused ja elementaarne arusaam ostuteekonna kujunemisest digis ja eri kanalite omavahelisest koosmõjust on puudulik. Kui sa peaksid valima ainult ühe turundusplatvormi internetis, siis millise ja miks? Momendil oleks see ilmselt Google. Pakub nii “pull” (AdWords) kui “push” (GDN) lahendusi ehk kõige terviklikuma lähenemise võimalusi ja on ülipaindlik ja suure reachiga.
Mis on sinu suurim saavutus seoses digiturundusega? See kui kliendi äriline eesmärk saab täidetud ja ületatud prognoositust väiksemate kuludega, ning seda ikka aeg-ajalt juhtub
Mis on kõige ägedam projekt, millega oled seotud olnud? Ilmselt oma-aegne Groupon’i-klooni Deal24 tegemine Baltikumis ja Soomes. See oli veel see aeg kui FB’st sai tasuta reachi kerge vaevaga ja CPA-turundus oli alles lapsekingades, tehti esimesi samme. Adrekas oli kogu aeg üleval.
Mis on olnud sinu suurim ebaõnnestumine ja mis sa sellest õppisid? Kahtlemata oli selleks minu juhitud ettevõtte pankrotistumine ja selle järelmid. Õppisin meeletult ja õpin siiamaani. Kõige enam aga seda, et ebameeldivate otsuste tegemist ei tohi edasi lükata, igasugune optimism numbrite tõlgendamisel tuleb elimineerida ja teatud ohumärkidele tuleb reageerida kompromissitult ja järsult.
Kas on õige öelda, et httpool’il on teatud eelised LinkedIn’is ja Twitteris (või veel kuskil) turundamisel ja mis need eelised on? Muidugi on Httpool’il eelised ja need on olulised. Esiteks ligipääs kanalite tagatoale, spetsiifilisele oskusteabele, juhtumianalüüsidele, tipp-spetsialistidele ja näiteks beetas olevatele toodetele jms. Eelis on kahtlemata ka see, et me saame enda esindatavate kanalite lõikes pakkuda oma teenuseid ilma lisatasuta, kuna kanalid kompenseerivad meile selle. Need on kõik olulised eelised.
Mis on enimlevinud vead, mida tehakse just Eestis digiturunduses? Jäetakse mõni oluline lüli ahelas tähelepanuta või vaeslapse osasse, näiteks kreatiivid või maandumisleht. Loomulikult tehakse vigu attribution modelling’i jälgimisel, lahtimõtestamisel ja planeerimisel, millest tulenevalt on meediasplit paigast ära ja tulemused kannatavad.
Mis on sinu soovitused alustavale ettevõtjale seoses digiturundusega? Vii ennast elementaarsega kurssi, et saaksid aru mille poolest näiteks Google AdWords’i ja Facebook’i liiklus (traffic) erinevad ja miks on mõlemat vaja. Mõtesta lahti, kuidas klikk euroks muutub ja mis alust on sul arvata, et see nii ka reaalelus läheb. Ja siis kontrolli, kas su hüpotees paika peab. Kui peab, on pool võitu käes.
Millise maailmakuulsa brändi digiturunduse eest sa tahaksid hoolitseda? Olen ammu tahtnud turundada mõnda suurt autobrändi.
Millist veebipõhist tööriista sina kasutad/vajalikuks pead, mida kindlasti soovitaksid ka teistele? Automaatseks kampaaniatulemuste jälgimiseks reaalajas ja erinevate kanalite andmete konsolideerimiseks ühtsesse andmekogusse soovitaksin sellist tööriista nagu Supermetrics.
Mida sa teeksid, kui sul kaob pikaks perioodiks ära elekter ja internet? Kõigepealt ilmselt puhkaksin end välja, sest kiire sai läbi. Edasine sõltub juba sellest, mil tasemel antud juhtumil see “survival level” on. Off-grid puhkus kuluks meile kõigile ära, ma arvan.
Kas internetti juhivad kassid? Loomulikult, eriti teisipäeviti.
Kes on sinule eeskujuks? Minu isa, mu noorem vend ja paar lähemat sõpra.
Mis superkangelane sa tahaksid olla? Ei tahaks olla ükski. Nad on kõik omal moel napakad ja õnnetud. Kust ammutad peamiselt inspiratsiooni sisuloomeks? Igapäevasest elust, raamatutest, põnevatest vestlustest.
Soovita paar raamatut või blogi, mis on sind ennast kõige rohkem mõjutanud? Turunduse osas jälgin huviga Neil Patel’i ja tema poolt üllitatud sisu. Viimane hea raamatuelamus oli Jaan Krossi “Kolme katku vahel”. Kõige enam mind on mõjutanud raamatute raamat ehk Piibel. Soovita mõnda vinget turunduskangelast selles rubriigis osalema. Erik Sakkov tuleb esimesena meelde.
Üks küsimus, mida sina küsiksid turunduskangelaselt? Kuidas tuled toime läbikukkumisega?
Kuidas on sinuga kõige parem kontakteeruda? Olen täiesti kättesaadav kõikides sotsiaalmeediakanalites, st Facebook, LinkedIn, Twitter. Samuti võib mulle e-kirja saata aadressil metsala@httpool.ee
Kogu 7Blaze tiimi poolt Suur Tänu Sulle Matis! Kui intervjuu Matisega oli sinu jaoks põnev, humoorikas, Sulle võivad meeldida ka teistesotsiaalmeedia kangelaste intervjuud SIIN!
The post Sotsiaalmeedia kangelane – Matis Metsala appeared first on 7Blaze Social. |