Silja: "If I satisfy ALL your needs, you will give me all your money," on tsitaat, mis meenus mulle täna siin B2B aastakonverentsil. True, true.. "Oleme liikunud tootepõhisest majandusest teenusepõhisesse majandusse. Isegi tooted on tänapäeval teenused," rääkis Brand Manual Swedeni juht Göran Crafoord täna konverentsil. Mõned soovitused: Teenusedisain - mõtle eeskätt sõnale "teenus", mitte niivõrd sõnale "disain". Mõtle, kuidas oma teenust paremaks muuta. Teenus on see, läbi mille saad eristuda, sest tooted ja nende kvaliteet on tänapäeval üsnagi sarnased (inimesed ei tee vahet, milline telekas või auto on parem kui teine samasugune). Klient tahab oma probleemile lahendust, mitte selgitusterahet, mis teda ennast rumalana tundma paneb. Lisaomadused ei anna lisaväärtust, vaid ajavad asja keeruliseks. Ka B2B turundus ja müük olema lihtne, arusaadav, kiire, inimlik ja emotsionaalne. Enamus inimesi, sh ettevõtete esindajad, langetavad alateadliku otsuse esimese 2 sekundi jooksul. Hiljem ratsionaliseeritakse enda jaoks oma emotsioonidel põhinevat otsust.
|