Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

7 BLAZE OÜ - Projekti analüüs: Miks teha Facebooki kampaania mänguna?

Lisa oma blogi
Seoses sel aastal toimunud Euro 2012 jalgpalli EM’i toimumisega, otsustasime katsetada 7Blaze fännilehel uut lähenemist Facebooki kampaania tegemise osas – kampaania tüübiks valisime “mängu”. Ettevõttmise eelarve oli äärmiselt minimaalne ja tulemused ületasid kõiki ootusi kümneid kordi. Selles postituses analüüsime põgusalt kuidas me seda tegime ja vaatame ilusaid arve ning graafikuid. Loe edasi […]

Seoses sel aastal toimunud Euro 2012 jalgpalli EM’i toimumisega, otsustasime katsetada 7Blaze fännilehel uut lähenemist Facebooki kampaania tegemise osas – kampaania tüübiks valisime “mängu”. Ettevõttmise eelarve oli äärmiselt minimaalne ja tulemused ületasid kõiki ootusi kümneid kordi. Selles postituses analüüsime põgusalt kuidas me seda tegime ja vaatame ilusaid arve ning graafikuid.

Lühikirjeldus Facebooki kampaania mängust

Facebooki kasutajad said 7Blaze Facebooki fännilehel asuvas rakenduses ennustada kõiki Euro 2012 raames toimunud kohtumisi ning teenisid ennustuste eest punkte. Kasutajatele oli näha oli nii Top 25 ennustajate edetabel ning sõbralisti põhine pingerida, mis tekitas mängu juurde võistlusmomendi.

Rakenduse tüübiks valisime seekord “Game”, mis tähendab seda, et võimalik oli kasutada järgmisi Facebooki siseseid tegevusi: punktid (scores) ja saavutused (achivements), mille puhul luuakse kasutaja “news feed’i” ja seinale postitusi tema rakenduse kasutamise ja tegevuste kohta. See on hea selleks, et inimesed ise oma tegevustega reklaamisid kampaaniat edasi oma sõpradele ilma, et me oleks pidanud rakendusele suuremat reklaami tegema.

Kampaania eesmärgiks ei olnud koguda like ning me lasime kasutajatel mängida mängu ilma meie lehte Like’mata. Mänguga liitus kokku üle 2000 inimese, kellest ligi 600 hakkasid vabatahtlikult meie fännilehe sõpradeks, lootmata midagi meilt tasuta saada. Kampaania auhinnaks oli kolmele parimale ennustajale jalgpall.

Numbrid ja graafikud

Kampaania käigus loodi kokku pea 46 000 tegevust, mis said facebookis kokku pea 1,2 miljonit vaatamist ja nende kaudu tuli mängule 13 000 inimest.

Kampaania käigus külastas mängu umbes 7000 unikaalset kasutajat, kes tegid kokku umbes 17 000 külastust. Nagu eelmist graafikut vaadata, siis 75% kasutajates tulid just Facebooki tegevuste peale, 10%  Facebooki reklaamide abil, mille eelarve oli 50€ ja ülejäänud 15% külastustest muude kanalite kaudu.

Kui võrrelda meie ennustuskampaaniat teiste suuremate Eestis toimunud võistlustega, siis suurel hulgal raha kulutanud (reklaam meedias, delfi.ee’s jne.) Pafi mängus osales kokku umbes 1400 inimest ning Soccernet.ee poolt korraldatud mängus 900 inimest. Võime õelda, et minimaalsete kulutustega tegime Eestis kõige populaarsema jalgpalli ennustusmängu.

Mida õppisime?

  • Kampaania tüüpi “Mäng” on kaval kasutada, kui kampaanias on võimalik suurendada skoori ja teha tegevusi. Selle abil saab juurde odavalt ja suures koguses tähelepanu
  • Kui kasutaja ei pea rakenduse kasutamiseks fänniks hakkama, siis umbes 35-40% inimestest teeb seda ise vabatahtlikult
  • Kampaania idee peaks olema suunatud sihtgrupile (jalgpall meeldib meestele ja 90% mängijatest olid mehed)

Järgmiste kampaaniate puhul julgeme pakkuda oma klientidele kindlasti samu mängulikke elemente. Kui Sinu ettevõttel on vaja Facebooki kampaaniat,  vahet pole kas sul juba on endal juba mõni hea idee või mõtleme selle koos välja, võta meiega kindlasti ühendust!