Valmiskujul andmebaaside kasutamine ei too suure tõenäosusega mingit kasu. Pigem on sealt oodata kahju, sest info ei jõua sihtgrupini ning see tähendab juba eos kampaania läbikukkumist. Lisaks sellele on oht sattuda spämmerite nimekirja ning siis on juba vaja tegeleda ettevõtte maine taastamisega. Muidugi kui näiteks reklaamitaval objektil on väga lai sihtgrupp, siis teatud piirini on võimalik andmebaasidest mingisugust kasu saada, kuid pikas perspektiivis on siiski kasulikum hakata koguma ettevõtte oma andmebaasi.
Niisiis kuidas saada endale e-maili kontakte?
Kvaliteetne sisu – Kirjuta järjepidevalt oma toodete ja teenustega seotud blogipostitusi, uudiseid, nõuandeid jne ning aegamööda jõuab järjest enam huvilisi sinu veebilehele. See on küll raske ja aeganõudev, kuid kindlalt töötav ja korduvalt testitud võimalus saada juurde kliente ning muidu huvilisi. Lisaks sellele pole artikkel suvaline reklaambänner, mis kaotab oma efekti kohe, kui lõpetad selle eest maksmise – paeluv blogipostitus toob külastajaid ka aastate möödudes. Seega tooda sisu ning sinu sihtgrupp leiab sind ise. Kuidas see toob juurde e-maili aadresse? Üldiselt inimesed ei viitsi päevast-päeva neile huvi pakkuvaid veebilehti uuesti läbi käia ning palju mugavam on värske informatsioon tellida e-mailile.
Uudiskiri – Lisaks värskeimatele uudistele ja artiklitele paku välja võimalus liituda uudiskirjaga, kus jagad infot ja ka näiteks eripakkumisi, mis on mõeldud ainult uudiskirja tellijatele. Loo oma kliendis tunne, et ta on eriline ja hinnatud ning ta on erinevatele headele pakkumistele palju avatum. Uudiskiri peaks ilmuma teatud perioodilisusega, näiteks kord kuus või kvartalis. Uudiskirjaga liitumise võimalus paku välja kohe värskeimate postituste tellimise vormis, aga võid need kaks punkti ka automaatselt siduda.
Eriline sisu – Üks levinud viise kontaktide hankimiseks on millegi huvitava jagamine e-maili aadressi vastu. Näiteks loo mõni kasulik juhend, e-raamat, artikkel, videokoolitus vms, mis pakuks sinu sihtgrupile huvi ning jaga seda e-maili aadressi vastu. Nii saab päris kvaliteetseid kontakte, sest oma e-maili aadressi kirjutavad ikka enamasti need, kellel on mingisugune huvi teema vastu. Samas kohas on mõistlik pakkuda välja ka uudiskirjaga ning värskeimate sisuuuendustega liitumise võimalus.
Sotsiaalmeedia – Orkut, Twitter ja eelkõige Facebook omavad paljude internetikasutajate elus järjest suuremat rolli (Facebookiga on kusjuures tänaseks liitunud enam kui 330 000 eestlast) ning juba ammu ei saa sotsiaalvõrgustike mõjust ja turundusepotentsiaalist mööda vaadata. Oma ettevõtte veebi pole küll endiselt mõistlik täielikult Facebooki üle kolida, kuid oma sihtgrupile info edastamine ja suhtlemine on enneolematult lihtne ning kiire. Seega lisa kõigi kolme eelneva punkti juurde võimalus registreerida oma Facebooki kontoga ja nõnda saad lisaks e-mailile ka veel päris tähtsat informatsiooni inimese enda kohta ning samuti ühe lisanduva fänni :)
Keegi üldiselt enam väga kergekäeliselt oma e-maili ja muud infot välja ei jaga, sest inimesed on igasuguste viiruste ja spämmerite poolt üpris ära hirmutatud. Seetõttu peab sisu olema tõesti kvaliteetne ja veebileht usaldusväärne. Samuti on väga oluline kinnitada, et külalise andmeid ei levitata edasi kolmandatele osapooltele ning on 100% kaitstud.
Siinkohal lõpeb meiliturunduse esimene osa. Kui kontaktide kogumine läheb hästi ja postitusnimekiri piisavalt kosunud, siis tule tagasi, sest peagi ilmub järgmine artikkel, kus kirjas kasulikud nipid ja nõuanded uudiskirja koostamiseks.
Seni aga telli aamenStuudio uudiskiri, liitu RSS vooga või Facebooki fännilehega ning hoia end kursis värskeimate veebiuudistega :)