Märtsi lõpus võtsin osa aasta suurimaist turundussündmusest Password, kus seekord oli läbivaks teemaks “Tulevik”. Eksperdid nii kodu- kui välismaalt arutlesid selle üle, millised muutused ootavad turundus-, meedia ja reklaamivaldkonda ees lähima 10-20 aasta jooksul ning kuidas nendeks valmis olla. Konverentsi avaetteasteks oli paneeldiskussioon Linnar Viiki ja Ott Pärna vahel, mis võeti kokku pealkirja all “Eesti […]
Märtsi lõpus võtsin osa aasta suurimaist turundussündmusest Password, kus seekord oli läbivaks teemaks “Tulevik”. Eksperdid nii kodu- kui välismaalt arutlesid selle üle, millised muutused ootavad turundus-, meedia ja reklaamivaldkonda ees lähima 10-20 aasta jooksul ning kuidas nendeks valmis olla. Konverentsi avaetteasteks oli paneeldiskussioon Linnar Viiki ja Ott Pärna vahel, mis võeti kokku pealkirja all “Eesti aastal 2030” ning kus arutleti, millisteks trendideks peaksid turundajad tulevikus valmis olema. Ettekandest jäi kõlama soovitus võtta 1 päev nädalas ning mitte mõelda sel päeval oma kaubale, vaid mõelda kliendi peale ja sellele, mida klient tegelikult vajab ning kuidas temani jõuda. TV3 emafirma MTG Creative’i õnnedirektor (ametinimetus kõlab põnevalt) Milene Wallin aga andis nõuandeid, kuidas suurendada oma organisatsiooni loovust. “Mõtle erinevalt! Mõtle äärmuslikult! Mõtle loovalt!” olid soovitused, mis tema suust kõlasid. Lisaks soovitas Wallin, et vahel tasub olla julge ning mitte küsida luba, vaid paluda hiljem hoopis andestust. Päeva lõpetas Inglismaa agentuuri Adam&Eve DDB efektiivsusjuht Les Binet, kes on maailma juhtiv ekspert reklaami efektiivsuse mõõtmise alal. Binet rääkis meile nende viimasest uuringust, mille tulemusena selgus, millised on lühi- ja pikaajaliste reklaamistrateegiate mõjud. Peamine järeldus on, et pikaajaline strateegia ei ole lühiajaliste strateegiate summa. Ettevõtted vajavad mõlemat – nii lühi- kui pikaajalist reklaamistrateegiat ning oluline on leida nende kahe vahel tasakaal. Teise päeva meeldejäävamaiks esinejaks kujunes hollandlasest turundusekspert ja äriraamatute autor Steven Van Belleghem. Kui mõne esineja puhul võis nii mõndagi konverentsil osalejat tabada laua taga haigutamas, siis Belleghem suutis köita 100% saalis viibijate tähelepanu. “When digital becomes human” teema all võttis Belleghem kokku selle, mis toimub kliendisuhetes tulevikus. Kas inimtöö automatiseerimine saab lõpmatuseni jätkuda või on inimesed klienditeeninduses siiski olulised? Me kõik tegelikult eelistaksime eelprogrammeeritud halbade emotsioonide vaba tehnoloogia poolt pakutavat klienditeenindust, kuid inimestel on siiski midagi, mida tehnoloogia pakkuda ei suuda – empaatia, loovus ja kirg. Steven Van Belleghemi raamat “When Digital becomes Human” kujunes ühtlasi ka konverentsi menukaimaks müügiartikliks (jah, tunnistan, see raamat rändas koos autori pühendusega ka minu kotti). Konverents lõpetati meie põhjanaabrite TBWA\Helsinki branded content projekti Brändärit case studyga, mis muide, noppis Eurobestil Grand Prix tiitli. Tegemist oli 10 osast koosneva situatsioonikomöödiaga, kus väljamõeldud reklaamiagentuur töötas reaalsete brändidega ning iga episood oli seotud mingi reaalse kampaaniaga. Ideed kirjeldas TBWA\Helsinki juht Juha-Matti Raunio järgmiselt: “Tahtsime luua branded content platvormi, mida brändid saaks endale lubada, kuid mis oleks sama tulemuslik ja edukas nagu Manolo Blahniku kingad filmis Sex and the city”. |