Oled Sa mõelnud, kui paljud asjad või nähtused saavad meie jaoks tähenduse läbi värvi ja kui palju me kasutame värvidega seotud metafoore ja fraseologisme? Valget lippu lehvitama, punase joonena läbima, rohelist tuld andma, sinine esmaspäev, kollane ajakirjandus, roosad prillid, hall argipäev, must masendus, must äri, must lammas, must kass või hobune?
Ükski ettevõte, olgu ta suur või väike, ei saa läbi värvideta – kodulehel, visiitkaardil, tootepakendil, müügimaterjalidel jne. Kuid tihtilugu on väikeettevõtja sunnitud lihtsalt ja odavalt läbi ajama ja oma materjalid ise kujundama või palume seda teha naabripoisil. Nii ei tohiks, aga tegelik elu sellest ei küsi. Seega, kui oled üks neist, kes aeg-ajalt ise materjale kujundab, siis ära lähtu värvidest, mis Sulle meeldima juhtuvad! Värvidel on psühholoogiline mõju ja nad tekitavad inimestel erinevaid emotsioone. Mis värvi on Sinu firma? www.pahkel.ee Värvide mõju inimestele on uuritud üle 60 aasta. Tegelikult on küll värvidel erinevatele inimestele veidi erinev mõju ja nende tajumine ka kultuuriti erinev. Teaduslikud uuringud kinnitavad, et inimsilm suudab eristada umbes 1000 erinevat astet heled |