Järjest enam on internetikampaaniates kasutusel retargeting. Räägime sellest võimalusest lähemalt. Mis on retargeting? Retargeting on online-reklaamide näitamise üks lahendusi, kus reklaame näidatakse kliendi veebilehe külastajatele, kes ei viinud lõpule soovitud tegevust (ost, uudiskirjaga liitumine vms). Miks? Rohkem kui 90% kõikidest … Jätka lugemist
Järjest enam on internetikampaaniates kasutusel retargeting. Räägime sellest võimalusest lähemalt. Mis on retargeting? Retargeting on online-reklaamide näitamise üks lahendusi, kus reklaame näidatakse kliendi veebilehe külastajatele, kes ei viinud lõpule soovitud tegevust (ost, uudiskirjaga liitumine vms). Miks? Rohkem kui 90% kõikidest külastajatest, kes jõuavad kliendi kodulehele läbi online-reklaamide ei konverteeru edasi ostjateks või muu soovitud sammu tegijateks. Samas on osa külastajatest toodetest/teenustest selgelt huvitatud ning neil on nüüd ka olemas kontakt brändiga. Retargeting on digitaalse meediaplaani osa, mis täiendab tavakampaaniat. Retargetingi abiga proovimegi suurendada konversioonide arvu. Konversioonide tõstmise teiseks võimaluseks on teha näiteks uus sama suur tavakampaania, kuid see on kallis. Odavam on (personaliseeritud) sõnumit näidata külastajatele, kes juba käisid tutvumas toote/teenusega. Kordades väheneb ka näitamiste arv ehk meediakulu. Näide Tiit nägi veebiväljaandes uue tehnikapoe reklaami ning peale reklaamile klikkimist, külastas elektroonikat müüvat e-poodi www.telekadjatelefonid.ee. Kaaludes veidi erinevaid telekamudeleid, leidis Tiit, et aeg on juba hiline ning läks magama. Hommikul tööle kiirustades ei olnud tal meeleski mitmest erinevast e-poest ta teleka ostmist kaalus. Lõunapausi ajal nägi Tiit uudisteportaalis suurt reklaami, mis tuletas meelde, et www.telekadjatelefonid.ee on Eesti suurim ning parimate hindadega tehnikapood. See paelus Tiidu tähelepanu, andis talle „uue võimaluse“ ning ta vormistas tellimuse. Mida on vaja teada, kellele see on mõeldud? Retargeting on mõeldud kõikidele ettevõtetele, kes tegutsevad aktiivselt internetis. Kui veebilehe üks eesmärkidest on külastaja interaktsioon (taotluse täitmine, lisainfo küsimine, ostu tegemine jne), siis on võimalik seda konverteerumise taset teha efektiivsemaks. Tehniline Kliendi kodulehel on kolmanda osapoole JavaScript, mis salvestab külastaja brauserisse „küpsise“ (unikaalne identifikaator, mida kasutatakse külastaja tuvastamiseks, mis on anonüümne ning mida ei ole võimalik seostada külastaja personaalse informatsiooniga nagu näiteks nimi, e-posti aadress jne). Kui kasutaja läheb uudisteportaali, siis tuntakse ära tema küpsis kui kasutaja 123BHSGFZZ vms (ehk anonüümselt). Seejärel saab reklaamiserver aru, millist reklaami sellele kasutajale näidata. Kasu
Kui soovite retargetingi kohta rohkem infot, pöörduge oma projektijuhi poole. Mediapool Vizeum Artikli kirjutamisel on kasutatud Gemius Eesti OÜ (Paap Peterson) abi. |