MILLISED ON TULEVIKU TÖÖTAJAD TURUNDUSES?
Turunduse mõte ise pole muutunud, kuid meid ümbritsev maailm seevastu on. Suurepärane turundus jääb alati suurepäraseks, kuna see tuleneb läbinägelikkusest, heast ideest, selgest arusaamast, kellele see mõeldud on, ning plaanist leidmaks nõudlust ja turundamaks efektiivselt. Turundusmeeskondades ei piisa aga enam headest eneseväljendamise oskustest ja karismast. Juba viie eesoleva aasta jooksul võib näha põhimõttelisi muutusi ning uut lähenemist vajaminevatele oskustele. Siin on viis erinevat turunduslikku tüpaaži, keda läheb tuleviku ettevõttes kõige rohkem vaja. Analüüsisime ka MediaComi meeskonna potentsiaali nende viie turundustüübi vaates – igaüks valis 2 tüüpi, millega nad kõige enam samastusid ning seejärel peamise tüübi. MEDIACOMIS MÕELDAKSE RAAMIDEST VÄLJAS MediaComi üldine profiil on üsna hästi tasakaalus, samas on valdavaks tüpaažiks 28% seest-väljapoole mõtlejaid. Ülejäänud tüpaažid on võrdlemisi sarnase osakaaluga: 18% turunduslikud ettevõtjad, 18% andmeteadlased, 18% kultuurilised ühendajad ning 16% loomupärased lugude jutustajad. Viimane tüüp on meie meeskonnas kergelt alaesindatud. Sealjuures tuleks võtta arvesse asjaolu, et MediaCom on meediaagentuur, mille raames on meil lugude jutustajatega siiski väga hea seis. Loe tüüpide tutvustusi - millisega neist sarnaned sina või sinu kolleeg? TURUNDUSLIK ETTEVÕTJA (Commercial Entrepreneur) Ettevõtlus ja algatusvõime on uus turundusbakalaureus. Turunduslik ettevõtja näeb ideid ja sisu kui sotsiaalselt ja ärilist valuutat. See inimene esitab väljakutse viisile, kuidas sina oled harjunud turundust ja äri nägema, ning ei oma mingi austust tavapäraste ärimudelite vastu. Neid algatusvõimelisi tüüpe motiveerib uute projektide alustamine ja riskantsed olukorrad, samas vajavad nad toetavat firmakultuuri ning ruumi eksimiseks, et tõeliselt särada. LOOMUPÄRANE LUGUDE JUTUSTAJA (Natural Storyteller) Vähesed turundajad tänapäeval omavad formaalset koolitust loovkirjutamises. Veel vähem on neid, kes lisaks suudavad ka tarbijaga suhestuda. Loomupärane lugude jutustaja visualiseerib andmeid, äratades faktid ellu jõuliste, kuid lihtsate piltidega. Sellel tüübil on mitu rolli: ajakirjanik, kontseptuaalne sisulooja, veebitoimetaja, loovdirektor ja isegi koomik. Need inimesed naudivad pidevat stimulatsiooni, mis ergutaks nende kujutlusvõimet. Anna neile võimalus eksperimenteerida ja pakkuda ise ideid välja. ANDMETEADLANE (Data Scientist) Andmeteadlane elab andmetes, aga on läbinägelik. Andmeteadlasel on loomulik võime toimetada ja filtreerida infovoogusid ning ta teab, kuidas muuta andmetest leitu järeldusteks ja tegevusteks. Neile inimestele tuleb luua keskkond, kus neil on õige tehnoloogia ja pidev sissevool näiliselt võimatutena tunduvatest brändi probleemidest, mida lahendada. Ärge unustage neile aega ja ruumi anda oma töö tegemiseks. KULTUURILINE ÜHENDAJA (Cultural Connector) Taoline tüüp on kui harakas, kes märkab kõiki läikivaid kultuurilise ühendamise võimalusi. Neile turundajatele ei piisa sellest, kui tarbijavajadustele täna reageerida või olla lihtsalt kultuuri ja trendidega kursis. Nad tahavad ja oskavad välja mõelda, kuidas sinu bränd võiks inspireerida ja juhtida kultuuri ennast. Paku nende jaoks vastupandamatuid võimalusi olla uute lahenduste väljaarendamise keskpunktis, mis kustutaks nende janu uue ja edasise järele. SEEST-VÄLJAPOOLE MÕTLEJA (Inside-out-thinker) Selline mõtleja pöörab traditsioonilise turundusloogika pea peale. Küsimus ei peitu enam tavapärases tarbijale müümises, vaid hoopis nende perspektiivist lähtumises, et iga tarbija brändi kokkupuude oleks tähenduslik ja sügavamõtteline. Tuleb demonstreerida valmidust mängimaks aktiivset rolli tarbijate elus. Julgusta oma seest-väljapoole mõtlejat, et ta esitaks teistele küsimusi ja väljakutseid oma „ja mis siis?“ mentaliteediga. Allikas: The Wire |