Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

DreamGrow - Millal alustada koostööd internetiturundajaga?

Lisa oma blogi
Konsulteerisin eile üht toredat ettevõtet, kes oli just oma uue portaali arendusse ja disaini investeerinud väga suure summa (number on viiekohaline) ja internetiturundusse põhimõtteliselt mitte midagi. Vaatasin neile kurvalt otsa ja ütlesin: “See oli suur viga!” Kui teie veebileht peaks olema rohkem kui lihtsalt visiitkaart ja suutma ka müüa või lihtsalt teie brändi sobivas valguses [...]

internetiturundaja priit kallasKonsulteerisin eile üht toredat ettevõtet, kes oli just oma uue portaali arendusse ja disaini investeerinud väga suure summa (number on viiekohaline) ja internetiturundusse põhimõtteliselt mitte midagi. Vaatasin neile kurvalt otsa ja ütlesin: “See oli suur viga!”

Kui teie veebileht peaks olema rohkem kui lihtsalt visiitkaart ja suutma ka müüa või lihtsalt teie brändi sobivas valguses näidata, siis tuleks internetiturundaja veebilehe arendusse kaasata juba algusest peale.

Kuidas tavaliselt asi käib?

Firma X otsustab, et neil on vaja uut veebilehte. Nad pöörduvad mõne IT ettevõtte poole ja mõne nädala pärast valmibki kena disainiga korralik leht.
Nüüd otsustab firma X, et on paras aeg hakata veebilehte turundama ja nad pöörduvad internetiturundaja poole.

Internetiturundaja vaatab firma X esindajatele kurvalt otsa ja halvimal juhul lausub:

“Esmased tegevused peaksid olema avalehe ümber korraldamine, uute tekstide kirjutamine, uue navigeerimisüsteemi loomine, sisuhaldussüsteemi funktsionaalsuse parandamine jne. Sisuliselt peaks enamus asju ümber tegema. See läheb teile maksma vot nii palju.”

Pärast selle kuulmist hakkavad Firma X esindajad õhku ahmima ja küsivad, mis me valesti tegime. Nüüd tutvustab internetiturundaja neile märksa paremat veebiarenduse skeemi.

Kuidas peaks asi tegelikult käima?

Disainer oskab disainida, programmeerija oskab programmeerida, turundus- ja reklaamiinimesed oskavad luua imagot ja tuua teile kliente. Kui oleks kuidagi teisiti, siis puuduks meie keelest ka sõnad “turundus” ning “reklaam”. Lihtne, kas pole?

Turundaja tuleb kaasata portaali, e-poe, kodulehe vms arendusse juba algusest peale. Seda just seetõttu, et juba valmis veebilehe turundustegevuste jaoks ümber tuunimine on kordi keerulisem, ajarohkem ja kallim. Lihtsam on kohe õigesti teha!

Uuring ja strateegia loomine

Korralik internetiturundaja uurib turgu, konkurente, teie toote/teenuse omadusi ja kõiki muid olulisi elemente ning töötab selle info alusel välja kõige optimaalsema internetiturunduse strateegia, veebilehe maketid jne. Kindlasti võiks eeltööle piisavalt aega panustada, sest mida rohkem infot turundajatel on, seda paremaid lahendusi nad suudavad luua.

Strateegia elluviimine

Kui täpsem plaan paigas, siis hakkab ettevõtja seda internetiturundajaga ellu viima. Vajadusel kaasatakse kujundajad, kirjutajad, videotegijad jne.

Tulemus = läbimõeldud ja teie edule balsamina mõjuv koduleht

Kui uuringud on turgu õigesti hinnanud, siis turundaja abiga saab sellest maksimumi võtta. Oletegi jõudnud arenguetappi, kus teil on vinge veeb, mis edastab inimestele teie sõnumi ja toob kliente. Hurraa!

Internetiturundus on järjepidev tegevus, siit edasi peab turundustöödega jätkama. Teha internetireklaami, testida kodulehel erinevaid lahendusi, uurida statistikat, suhelda sotsmeedias, saata uudiskirju jne. See vajab investeeringut nii ajas kui rahas, aga järjepidevus toob ka tulemuse.


Kokkuvõtteks tahan öelda, et internetiturundaja pealt ei saa raha “säästa”. Enamus ettevõtete koduleht peaks olema rohkem kui visiitkaart. Selle toimima saamiseks tuleb internetiturundusele mõelda algusest peale. Kasvõi paaritunnine konsultatsioon korraliku internetiturundajaga võib teil aidata hoiduda paljudest probleemidest ja saavutada vähemaga rohkem!

Kui arvad, et mõnele Sinu sõbrale, kolleegile, ülemusele või äripartnerile võiks minu postitus kasu tuua, siis palun saada see neile edasi või kliki “Like”. Tänan! :)