Kui ma tulin Imaginesse tööintervjuule, küsis Helen minult, mis vahe on reklaami- ja disainiagentuuril. Püüdsin teha tarka nägu, aga tegelikult polnud mul õrna aimugi. Reklaam ja mina oleme teineteisest käinud kauge kaarega mööda ja kui ma Imaginesse tulin, tahtsin lihtsalt kujundada ägedaid asju. Kui päris aus olla, siis reklaam mulle reeglina ei meeldi. Seda on […]
Kui ma tulin Imaginesse tööintervjuule, küsis Helen minult, mis vahe on reklaami- ja disainiagentuuril. Püüdsin teha tarka nägu, aga tegelikult polnud mul õrna aimugi. Reklaam ja mina oleme teineteisest käinud kauge kaarega mööda ja kui ma Imaginesse tulin, tahtsin lihtsalt kujundada ägedaid asju. Kui päris aus olla, siis reklaam mulle reeglina ei meeldi. Seda on nii palju ning enamasti on see suhteliselt mõttetu, liiga suvaline. Liialt tihti käib peast läbi, miks peaks keegi kunagi tahtma maksta üüratut pappi sellise jama eest. Aga see, et koduses keskkonnas saadab igat reklaamipausi sügav ohe, ei tähenda, et ma reklaamist lugu ei peaks. Head, mõjuvad reklaamid on siiralt teretulnud ning võtan neid kui kunstiteoseid. Sel nädalal sain esimest korda ülesandeks esitada enda reklaamleide. Teemaks valisin “hea tuju reede” koos hellade teemadega ehk reklaamid, mis alustaksid päeva sooja suriseva tundega, kuid samas tekitaks peas mõningaid küsimusi. Milline näeb välja maailma kõige kallim reklaam? Chanel on pannud 33 miljonit dollarit reklaami alla, mis õhkab romantikast ja on põhimõtteliselt hea product placement-iga minifilm. Kas see teeb sellest aga kõige parema reklaami, mida ma elus näinud olen… Vastukaaluks Chanelile otsisin Nike-i tossureklaami (Emmy parima reklaami nominet 2013). Hinda ei tea, aga vahendid, mida on kasutatud on geniaalselt lihtsad. Kui peaksin kaaluma, kumb reklaam mulle rohkem sümpatiseerib, siis Nike on kindlasti oma nime vääriline. Hea tuju reede jätkub unistustega… Võimas on mõelda, kui paljud inimesed millegi saavutamiseks nõnda palju pingutavad. Eneseiroonia. Kui teised sinu kulul paratamatult nalja teevad, tuleb näidata, milles sa tegelikult hea oled. https://www.youtube.com/watch?v=RDz08I9NFS Üldjuhul ma ei salli reklaame stiilis “Sina oled nõme, meie oleme ägedad”, kuid järgmine video samast kategooriast on teostatud väga positiivses võtmes ning dialoog on nii nutikas, et õhkõrn piir labasuse ja geniaalsuse vahel jääb ületamata. Antireklaam armsusest ja helladest teemadest. On nõme, kui keegi näitab näpuga kuidas igapäevaelu väiksed rõõmud tekitavad kahjusid, mille peale sa isegi mõelnud pole. Aga on hea näha, et keegi kuskil kaugel selle teemaga tegeleb. Vaata videot SIIT. Huumorist ja helladest teemadest. Hollandi kindlustusfirma Centraal Beheer on loonud seeria videoid absurdi piire kompavatest täbaratest olukordadest, millest kindlustus peaks välja aitama. |