Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - KIAF´i kvaliteet kasvab. Kevadine Odessa tõi eestisse ühe kulla ja ühe hõbeda!

Lisa oma blogi
Kiievi Rahvusvaheline Reklaamifestival KIAF toimus tänavu 26. – 28. mail hoopis kevadises Odessas. Mind kui ADM Interactive loovjuhti oli taas palutud selle festivali digitaalse kategooria źüriisse. Peakorraldaja Maxim Lazebnik ütles mulle, et otsus festival Kiievist vahelduseks välja tuua õigustas end igati. Odessa elutempo ja üldine miljöö on palju rahulikumad ning osalejad saavad festivalielamuste kõrvalt nautida Musta mere äärset [...]

Kiievi Rahvusvaheline Reklaamifestival KIAF toimus tänavu 26. – 28. mail hoopis kevadises Odessas. Mind kui ADM Interactive loovjuhti oli taas palutud selle festivali digitaalse kategooria źüriisse.

Peakorraldaja Maxim Lazebnik ütles mulle, et otsus festival Kiievist vahelduseks välja tuua õigustas end igati. Odessa elutempo ja üldine miljöö on palju rahulikumad ning osalejad saavad festivalielamuste kõrvalt nautida Musta mere äärset kliimat ja selle kauni linna võlusid. Nii ka oli. Veetsin suurepärase suvise nädala kus źüriitöö kõrvale mahtus ka piisavalt aega enda harimiseks seminaridel ja workshoppides, linnaga tutvumiseks, puhkamiseks ja pidutsemiseks.

Eesti agentuurid saatsid konkursile umbes kümmekond tööd ja neist suisa kahte kroonis edu.


Reklaamiagentuuris Creatum sündinud mahukas sisegraafikalahendus Pärnu Kutsehariduskeskuse uuele õppehoonele võitis disainikategoorias kulla
:

Click here to view the embedded video.


Hõbeda pälvis digikategoorias AGE McCann’i töö “Valio lehmanimede rakendus”

Click here to view the embedded video.

On tähelepanuväärne, et nii Creatumi kui ka AGE McCanni tööd võitsid ka Eestis Kuldmuna 2011 konkursil kuldsed auhinnad, mis räägib sellest, et tööd on oma auhindu igati väärt.

Eestit esindas lisaks minule kohapeal veel reklaamikampaaniate žüriis SEB Baltimaade turundus- ja kommunikatsioonijuht Karl Multer ning kreatiivsuskategoorias “Agentuur 602” loovjuht ja partner Vaidas Matulaitis.  Žüriid töötasid täie võimsusega ja praktiliselt kõik tunnistasid, et otsused igas kategoorias tulid raskelt.


Ülevaade konkursi töödest statistiliselt
:
● Kokku esitati KIAF-ile 14 erinevas kategoorias 1552 tööd. Täpset Eesti tööde arvu ei tea, kuid see jäi kindlasti alla 10.
● Peale žüriiliikmete esimest eelläbivaatust jäi kohapeal hindamiseks alles 1100 tööd.
● Shortlisti pääses kokku 328 tööd.
● Kokku jagati välja 178 värvilist auhinda. Nendest 38 kulda, 57 hõbedat ja 83 pronksi.
● Eesti tõi koju ühe kulla ja ühe hõbeda.


Grand Prix läks Ogilvy Grupile töö eest “German Style”
:

Click here to view the embedded video.


Kõige enam auhindu anti välja digikategoorias. Sinna esitati kokku 184 tööd, millest medaleid jagasime 31 tööle – ühest küljest seetõttu, et tööde tase oli seda väärt, teisest küljest motiveerimaks agentuure ka edaspidi rohkem osalema. Digikategoorias oli mitmeid superlaheda ideega ja kontseptuaalselt hästi läbi mõeldud kampaaniaid.  Meil Eestis oleks nendest nii mõndagi õppida.


Muljeid festivalist
.

Jõudsin Odessasse teisipäeva, 24. mai hilisõhtul ning esimesena rabas mind kesköine 20-kraadine soojus. Päevad olid samuti päikeselised ja temperatuurid jäid 26-30 vahele. Kogu festival leidis aset Odessa sadamakaile rajatud samanimelises hotellis, mis kõrgub Musta mere lahel. Siinses konverentsikeskuses viidi kolme päeva jooksul läbi ka kõik seminarid ja õpitoad, milledes valikuliselt ka osalesin. Samuti toimus siin kogu 60-liikmelise žürii töö.

Traditsiooniline źüriiliikmete tutvumispidu toimus kolmapäeval, peale esimest pingelist tööpäeva ühes oligarhlikus kinnisema iseloomuga uhkes restoranis Odessa vanas puhkerajoonis. rikkaliku toidu- ja joogivalik ei tahtnud lõppeda. Ukrainlastele kohane külalislahkus ei luba lauale tühje vaagnaid ega kuivavaid kesvamärjukese klaase.

Neljapäeval veeti festivalirahvas aga bussidega Odessa mereranda, Rivierasse kus värskes õhus sai maha peetud vägev festivali welcome party. Jalad sain Musta mere vette siiski ära kasta. Ujumiseks kahjuks võimalust ei avanenud.

Laupäevaõhtune Gala peeti maha Vene Akadeemilises Draamateatris ja sellele järgnes stiilne afterparty taas otse kuulsas Odessa mererannas, nüüd juba teisel plaaźil.

Olin ise teist korda KIAF žüriis. Esimest korda kutsuti mind siia 2009. aastal. Nii minu kogemusele toetudes kui ka korraldajate sõnul on KIAF-i üldine tase aastatega selgelt tõusnud. Seda näitab nii korralduse kvaliteet, esitatud tööde arv ja tase kui ka žüriis osalevate spetsialistide ning seminaridel esinejate tase. Kuigi tegemist on kreatiivse konkursiga, mis on suunatud eelkõige post-sovjetlikele Euroopa riikidele, esitati mõned tööd ka näiteks Soomest ja Rootsist. Kahjuks laekus ka Eestist väga vähe töid. Olen kindel, et nii mitmedki Eesti projektid oleks KIAF-il värvilisi medaleid võitnud.

Teisest küljest olen päri ERAL-i presidendi Rein Iida kommentaariga tänavuse Kuldmuna konkursi tulemuste kohta. Nimelt mainis ta, et Eestlased on oma töödes liialt standardsete lahenduste kammitsais. Peame olema oluliselt loovamad ja julgemad ning ka oma kliente julgeid otsuseid vastu võtma innustama. Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes on see julgus ja loov lähenemine olemas. Kuid eks ka mastaabid ja rahakoti paksus mängi siin olulist rolli.

Samuti ei tasu unustada, et ukrainlased on väga külalislahked ja helded. Festivalil osalejaid ootavad lisaks harivatele seminaridele ka rikkalikud ja vägevad peod. Innustan Eesti agentuure 2012. aastal oma töid esitama ja festivalile kohale sõitma.

Minu isiklik lemmik selleaastasel konkursil oli Läti agentuuri CUBE poolt digikategooriasse esitatud sotsiaalprojekt “Responsible drinking experiment”, mis võitis kulla:

http://drinkresponsibly.hip.lv.

Teen lähiajal ADM Interactive blogis ülevaate huvitavamatest ja lahedamatest digikategooria töödest.

KIAF reklaamifestivali kodulehe ja 2011 aasta võitjate ülevaate leiad siit.

Vaata ka ühte üheksast videokokkuvõttest kus on juttu veidi ka Eestist http://kiaf.com.ua/ru/news/view/316

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega