Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

Imagine blog - Kes võidavad Cannes’is sel aastal?

Lisa oma blogi
Pühapäeval kogunevad Cannes’is reklaamitööstuse suured ja väikesed tegijad klientidest reklaamitudengid. Kõik need, kes tahavad osa saada maailma suurimast, nädal aega kestvast reklaamifestivalist, kus muu hulgas valitakse kümnete tuhandete esitatud tööde hulgast need vähesed, mille omanikud pääsevad Palais de Festivals lavale auhindu vastu võtma. Lavale, kus on Sir Sean Connory, David Hasselhoffi, Cameron Diaze, Brad Pitti, […]

Pühapäeval kogunevad Cannes’is reklaamitööstuse suured ja väikesed tegijad klientidest reklaamitudengid. Kõik need, kes tahavad osa saada maailma suurimast, nädal aega kestvast reklaamifestivalist, kus muu hulgas valitakse kümnete tuhandete esitatud tööde hulgast need vähesed, mille omanikud pääsevad Palais de Festivals lavale auhindu vastu võtma. Lavale, kus on Sir Sean Connory, David Hasselhoffi, Cameron Diaze, Brad Pitti, jpt. staaride jalajäljed. 99,99% tõenäosusega ei ole Eesti agentuuridel ka tänavu sinna asja, sest sel aastal esitati Maarjamaalt konkursile vaid üks töö.

Küll aga on eestlastel võimalik võita noortele suunatud Young Creative võistlusel Cyber kategoorias, millest sel aastal võtavad osa Imagine noored, disainer Agnus Laane ja copywriter Oliver Lomp. Võimalused võita kuldlõvi on 4,2%, mis on oluliselt suurem kui õnnemängudes.

Noorte kategoorias auhinna saamiseks ongi vaja õnne ja head ideed. Kui võistluspäeval juhtuvad need kaks asja kokku sobima ja konkurentidel õnn või idee puudub, siis ongi „lõvi taskus“. Aga eks me näe. Imagine noored on varasematel aastatel Cannesi Young Creative võistlusest osa võtnud 3 korda ja seni pole lõvisid kahjuks saadud. Loodetavasti tulev sel aastal ära. Kui tuleb, luban vägevat pidu ohtra šampanjaga hotell Martinezi terrassil.

Küll aga on teatud kampaaniatele ja agentuuridele juba lõvid „ette ära jagatud“ ehk nende tööd on olnud sel aastal nii tugevad, et tõenäoliselt saavad ka Cannes’is auhinnatud.

Siinkohal annan väikse ülevaate. Ahjaa, sel aastal esitati festivalile täpselt 40 133 tööd, mis on ebanormaalselt palju ja ühtlasi läbi aegade rekord.
Meenutagem, et möödunud aastal tegi puhta töö Rootsi agentuur Forsman & Bodenfors (F&B) Volvo Trucksile tehtud kampaaniaga. Enamusele ei ütle see midagi, aga kui mainida Van Dammet, tavad seda kampaaniat kõik.

Sel aastal nii suveräänset liidrit ei ole, kuigi jah, F&B saab ka sel aastal tõenäoliselt auhinnatud. Seekord ÜRO toiduprogrammi kampaaniaga “805 miljonit nime”.

Ülejäänud potentsiaalsed auhinnavõitjad on need 8 kampaaniat:

Beats By Dre
“The Game Before the Game”
R/GA, London and Los Angeles

Leica
“100”
F/Nazca Saatchi & Saatchi, São Paulo, Brazil

Ikea
“Experience the Power of a Bookbook”
BBH Asia Paci¬fic, Singapore

Always
“#LikeAGirl”
Leo Burnett, Toronto, Chicago and London

Under Armour
“I Will What I Want: Gisele Bündchen”
Droga5, New York

ZDK Center for Democratic Culture
“Nazis Against Nazis: Germany’s Most Involuntary Charity Walk”
GGH Lowe and Grabarz & Partner, Hamburg, Germany

Samsung
“The Safety Truck”
Leo Burnett, Buenos Aires, Argentina

Guiness Africa
“Made Of Black”
“Made Of Black” AMV BBDO, London