Igal hommikul tööle jõudes on mul kindel traditsioon. Kui pole mõnda ASAP tööd, millega oodata ei kannata, surfan umbes tunnike maailma reklaame vahendavatel lehtedel nagu adsoftheworld.com, et ammutada algavaks tööpäevaks inspiratsiooni ja paremaid palasid teistega jagada. Üldiselt on nelja tüüpi reklaame. Esiteks need, mis tõesti panevad heas mõttes kadedust tundma – vägevad visuaalid, vägev sõnum […]
Igal hommikul tööle jõudes on mul kindel traditsioon. Kui pole mõnda ASAP tööd, millega oodata ei kannata, surfan umbes tunnike maailma reklaame vahendavatel lehtedel nagu adsoftheworld.com, et ammutada algavaks tööpäevaks inspiratsiooni ja paremaid palasid teistega jagada. Üldiselt on nelja tüüpi reklaame. Esiteks need, mis tõesti panevad heas mõttes kadedust tundma – vägevad visuaalid, vägev sõnum ja mis seal salata, ilmselt ka vägev eelarve. Siis on need reklaamid, mille mõttest sa päris täpselt aru ei saa ja mida mõistavad kõige paremini ilmselt tootjariigi inimesed ning need, mille mõttest sa saad aru, kuid mis jätavad täiesti külmaks. Neljandad on need, mille eelarved on samuti ilmselt kosmilised, kuid mis pehmelt öeldes on kohutavad: kehv idee, kehv näitlejatöö, piinlikult pingutatud naljad jne. Just eile jagasin kolleegiga üht tuntud šokolaaditootja rahast lõhnavat teleklippi. Tahtsin teada, kas mina olen loll ja ei saa sellest naljast aru või see lihtsalt ongi väga halb. Kolleeg kommenteeris lühidalt: “Debiilsus, pole isegi naljakas.” See pani aga mõtlema. Ma ju tegelikult jagasin seda klippi oma kolleegiga ja ausalt öeldes ühe sõbraga veel. Ehk siis ainuüksi ühe eestlase vaatamise läbi sai see Euroopa teises otsas toodetud klipp kolm vaatamist. Ja kui ma täna huvi pärast kontrollisin, kui palju see klipp Youtube’is on vaatamisi kogunud, nägin numbrit, mis oli veidi suurem kui Eesti rahvaarv. No ja mis te pakute, kas need kindla peale minevad, kuid külmaks jätvad klipid samast perioodist on rohkem vaatajaid kogunud? Kokkuvõtlikult: tundub, et parem toota üle võlli reklaam, mille lõpptulemus võib kujuneda piinlikult kehvaks, kui niisama keskmist, millest kõigil on ükskõik. Võtame rohkem riske! |