Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

IVY Creative Collective - Kallid bännerid või Google AdWords

Lisa oma blogi
Peep Laja kirjutas mõned kuud tagasi oma Facebook’i lehel järgnevat: “Mulle kurtis üks inimene, et ta on ostnud bännereid erinevates keskkondades (Delfi, Pärnu Postimehe, veebileht, ee.ee) ja pole midagi kasu saanud. Kõigile teadmiseks: bännerite kaudu reklaam ei ole väikeettevõtjale sobiv viis reklaamimiseks. See ei tööta. Bännerid ei ole direct response vahend. Oma koolitustel küsitlen osalejaid,...

Loe edasi...

Peep Laja kirjutas mõned kuud tagasi oma Facebook’i lehel järgnevat: “Mulle kurtis üks inimene, et ta on ostnud bännereid erinevates keskkondades (Delfi, Pärnu Postimehe, veebileht, ee.ee) ja pole midagi kasu saanud. Kõigile teadmiseks: bännerite kaudu reklaam ei ole väikeettevõtjale sobiv viis reklaamimiseks. See ei tööta. Bännerid ei ole direct response vahend. Oma koolitustel küsitlen osalejaid, et kes on Delfis reklaaminud ja raha tagasi teeninud. Seni ei ole kedagi leidnud.”

Olen viimase 2-3 kuu jooksul sarnast juttu kuulnud nii klientidelt, kui ka mitmelt tuttavalt. “Kuna konkurent teeb neti.ee-s bännerreklaami, siis pidime ka tegema, aga mitte mingisugust kasu sellest ei saanud” – tuleb tuttav ette? Tavaliselt olen selle peale küsinud, et kust nad võtavad infot konkurendi edu kohta, mida ta bännerreklaamist sai või ei saanud? Selle peale tavaliselt vaikitakse.

Kui Sa töötad keskmise suurusega või suures ettevõttes, siis on bännerreklaami kasutamine suurte kampaaniate või brändingu eesmärkidel lubatud. Sama lugu on bännerite kasutamisel spetsiifilistes kanalites. Kui müüd korvpalliketse, siis miks mitte reklaamida ennast bänneriga mõnes kossufoorumis või korvpalliklubi lehel. Sul on toode, mida just need samad inimesed vajavad, kes on antud kanalis esindatud – kõik on õige, küsi ülemuselt preemiat!

Siiski tahavad mõned väikeettevõtted kärbest aatompommiga tappa ning panevad oma bänneri üles kohta, kus nende sihtgrupp moodustab kogu lehe külastatavusest olematult väikese protsendi. Õnneks on olemas ka muid võimalusi, kuidas oma sihtgrupini jõuda. Järgnev blogipost keskendubki ühele alternatiivile – Google AdWords’ile.

Mis on Google AdWords?

Lühidalt öeldes on Google AdWords’i näol tegemist Google otsingumootori sisese süsteemiga, mille abil saate esitada reklaame Google otsingumootoris või Google sisevõrgu lehekülgedel. Inimkeeli öelduna, loote reklaame, mis vastavad teatud märksõnadele ning kui keegi Googles mõnda teie poolt valitud märksõna otsib, pakutakse talle vastena teie poolt loodud reklaami, mis juhatab otsija teie kodulehele. Eelkõige sobib antud teenus ettevõtjatele, kelle eesmärgiks on suurendada sihitud inimeste liiklust oma lehele ning läbi selle suurendada müüki või kodulehe külastatavust.

5 põhjust, miks kasutada Google AdWords’i?

  • Google AdWords konto loomine on tasuta ning võtab väga vähe aega.
  • Väldid kärbse tapmist aatompommiga. Saad sihtida oma sihtgruppi väga täpselt. Olgu selleks siis märksõnad, keel või asukoht.
  • Määrad ise oma eelarve, seega pole võimalik üle kulutada. Maksad ainult klikkide eest.
  • Saad reaalajas näha, kuidas Sinu reklaamid töötavad.
  • Saad igal ajahetkel muuta/lisada/kustutada reklaame ja märksõnu.

Mida tuleks AdWords’iga alustades silmas pidada?

Enne kui hakkate omale kontot looma pidage meeles, et AdWords nõuab tõelist pühendumist ning võib osutuda väga ajakulukaks. AdWords’iga alustavale ettevõttele soovitan esialgu luua väiksemat sorti kampaania väheste reklaamide ja märksõnadega, panna lukku kindel eelarve ning nagu ütles seltsimees Lenin: “Õppida, õppida, õppida!”. Sellest samast Google’ist leiab tuhandeid videosi ja õpetustekste, kuidas AdWords’iga toime tulla.

Nüansse ja taktikaid, mida AdWords’i juures tähele panna on väga palju. Alustades sellest, et ei ole mõtet osta märksõnu, millega Sa Google otsingumootoris juba niikuinii esimese 5 otsingu seast leitav oled, lõpetades erinevate alternatiivsete AdWords’i kasutusvõimalustega, nagu näiteks “The Google Job Experiment”, näide sellest, kuidas üks noor leidis omale 6-dollarise AdWords kampaaniaga töökoha tuntud reklaamiagentuuris.

Või minu üks viimase aja lemmikuid Ann Summers‘i nimeline erootikapoe AdWords kampaania, mis kasutas ära aktuaalseid märksõnu ja kavalaid reklaamtekste täiskasvanute lelude reklaamimiseks.

Ann Summers AdWords

Enne alustamist tuleks endalt küsida: “Kas mul on aega ja tahtmist, et AdWords’iga tegeleda?“. Tihtipeale kohtan inimesi, kes alguses üritavad ise pusida, kuid kahe nädala pärast taipavad, et neil pole ei aega, ega ka tahtmist ning otsustavad lõpuks ikkagi AdWords’i spetsialisti palgata. Kahjuks ollakse selleks ajaks kaotanud ligi 2 nädalat väärtuslikku aega, kui ka eksperimenteerimise tõttu väiksemal või suuremal hulgal raha.

Kas hallata AdWords’i kontot ise või palgata spetsialist?

Omad plussid on kindlasti olemas ka ise AdWords’i haldamisel. Sa tead ja tunned oma ettevõtet läbi ja lõhki ning suudad vajadusel koheselt reklaamides ja märksõnades muudatusi sisse viia. Lisaks sellele ei pea Sa maksma spetsialistile haldamistasu. Kuid kindlasti ei kaalu need üle spetsialisti oskusi ja kogemusi, vähemalt õppimisfaasis. Seega miks peaksid Sa laskma spetsialistil oma AdWords’i kontot hallata?

  • Sa ei pea süvenema teemasse, mis ei ole Sinu põhitöö või palkama selleks eraldi töötajat;
  • Kuna AdWords’iga tegelemine on väga ajamahukas töö, siis ei pruugi Sul selleks lihtsalt aega jaguda;
  • AdWords’i spetsialist oskab tänu kogemustele valida õige taktika ja säästa seeläbi raha, mis kuluks Sul eksperimenteerimisele;
  • AdWords’i spetsialistid (agentuurides) teevad reeglina koostööd copywriter’itega, kes oskavad välja mõelda huvitavaid ja kutsuvaid tekste reklaamide tarbeks;
  • AdWords’i spetsialist oskab kampaaniat siduda Sinu ettevõtte üldise internetiturunduse strateegiaga;
  • AdWords’i spetsialist koostab Sulle igakuise raporti, koos omapoolsete soovitustega edaspidiseks tegevuseks.

Lõpetuseks soovitan kõikidele, kes plaanivad oma kodulehte reklaamida, enne läbi mõelda, kas teil on ikkagi vaja teha seda kalli bännerreklaami abil mõnes keskkonnas ja kulutada raha kontaktide peale, kes tegelikult ei kuulu teie sihtgruppi. Kui mitte, siis võibolla on Google AdWords just teie jaoks mõeldud. Julgege proovida ning kui abi vajate võtke meiega ühendust ning leiame üheskoos teie jaoks sobivaima lahenduse.

(Foto: Todd Klassy Crossroads)