Eestlased on usinad internetikasutajad. Nad viibivad seal keskmiselt 6 tundi päevas. Valdav osa ajast kulub kas uudiste lugemisele või Facebookile. Samuti hindab eestlane väga kõrgelt Eesti infotehnoloogia üldist taset ning peab ennast IT-vallas keskmisest kompetentsemaks.
Mind paluti 04. mail esineda IT-Grupi 20 aastapäeva juubelikonverentsil KUMU-s. Otsustasin oma ettekande teha kahes osas: esmalt esilinastus rahvusromantiline IT-fiktsioon “Rüperaal”, [...]
Eestlased on usinad internetikasutajad. Nad viibivad seal keskmiselt 6 tundi päevas. Valdav osa ajast kulub kas uudiste lugemisele või Facebookile. Samuti hindab eestlane väga kõrgelt Eesti infotehnoloogia üldist taset ning peab ennast IT-vallas keskmisest kompetentsemaks. Mind paluti 04. mail esineda IT-Grupi 20 aastapäeva juubelikonverentsil KUMU-s. Otsustasin oma ettekande teha kahes osas: esmalt esilinastus rahvusromantiline IT-fiktsioon “Rüperaal”, paroodia tuntud mängufilmi Kevade ainetel, mida on praeguseks hetkeks Youtubes vaadatud juba üle 16.000 korra. Teise osa sisustasin aga IT ja interneti tarbimisharjumuste uuringu tulemustega. Ma hindan kõrgelt EMOR´i poolt läbi viidavaid internetiuuringuid, minu uuring on veidi rutiinivabam ja pisut teise nurga alt. Mind huvitas kõige rohkem see, kuidas inimesed internetis aega veedavad, mida nad seal teevad ning millised suhted on neil infotehnoloogiaga. Vastas kokku peaaegu 200 inimest. Mitmed tulemused olid üsna ootuspärased kuid selgus ka nii mõndagi üllatavat ja huvitavat. Näiteks selgusid internetis aega veetmise harjumusi uurides muu hulgas ka sellised asjad:
Sellest, kuidas inimesed näevad infotehnoloogia tulevikku, sain muu hulgas teada ka seda, et:
Kõiki uuringutulemusi võib vaadata slaididena ka siit: IT ja interneti tarbimisharjumuste uuring 2011 on Prezi
Küsitluse läbiviimisest lühidalt. Küsitluse viisin läbi Facebooki ja isiklike kontaktide abiga. Kokku vastas küsitlusele 197 inimest. Neist 124 olid Facebookist. Loomulikult oleks võinud veel rohkemgi küsimusi esitada, kuid väga mahukaks teemat siiski ajada ei plaaninud. Küll aga unustasin uurida vastajate sugu ning vanust, mis oleks statistika mõttes hea teada olnud. Seda, et uuring liialt Facebooki keskne oleks, ka öelda ei saa. Sest need, kellelt palusin vastuseid e-mailiga, ei ole Facebooki kasutajad. |