Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - IT ja interneti tarbimisharjumuste uuring.

Lisa oma blogi
Eestlased on usinad internetikasutajad. Nad viibivad seal keskmiselt 6 tundi päevas. Valdav osa ajast kulub kas uudiste lugemisele või Facebookile. Samuti hindab eestlane väga kõrgelt Eesti infotehnoloogia üldist taset ning peab ennast IT-vallas keskmisest kompetentsemaks. Mind paluti 04. mail esineda IT-Grupi 20 aastapäeva juubelikonverentsil KUMU-s. Otsustasin oma ettekande teha kahes osas: esmalt esilinastus rahvusromantiline IT-fiktsioon “Rüperaal”, [...]

Eestlased on usinad internetikasutajad. Nad viibivad seal keskmiselt 6 tundi päevas. Valdav osa ajast kulub kas uudiste lugemisele või Facebookile. Samuti hindab eestlane väga kõrgelt Eesti infotehnoloogia üldist taset ning peab ennast IT-vallas keskmisest kompetentsemaks.

Mind paluti 04. mail esineda IT-Grupi 20 aastapäeva juubelikonverentsil KUMU-s. Otsustasin oma ettekande teha kahes osas: esmalt esilinastus rahvusromantiline IT-fiktsioon “Rüperaal”, paroodia tuntud mängufilmi Kevade ainetel, mida on praeguseks hetkeks Youtubes vaadatud juba üle 16.000 korra.  Teise osa sisustasin aga IT ja interneti tarbimisharjumuste uuringu tulemustega.

Ma hindan kõrgelt EMOR´i poolt läbi viidavaid internetiuuringuid, minu uuring on veidi rutiinivabam ja pisut teise nurga alt. Mind huvitas kõige rohkem see, kuidas inimesed internetis aega veedavad, mida nad seal teevad ning millised suhted on neil infotehnoloogiaga.  Vastas kokku peaaegu 200 inimest.

Mitmed tulemused olid üsna ootuspärased kuid selgus ka nii mõndagi üllatavat ja huvitavat.  Näiteks selgusid internetis aega veetmise harjumusi uurides muu hulgas ka sellised asjad:

  • 51,9% vastanutest on mingi teise tegevuse edasi lükanud või ära jätnud, kuna internetis on parajasti väga huvitav.
  • 23,7% on kaalus juurde võtnud, kuna istub liiga palju internetis.
  • 33% on proovinud uudishimu pärast kellegi teise kontole sisse logida.
  • 7% on sotsiaalmeedias suheldes kaotanud mõne sõbra või tuttava usalduse.
  • 56,4% vastanutest on oma emotsioone internetis välja elanud, sõimanud ja ropendanud.
  • 48,4% on emotsiooni ajel internetist mõne mõttetu asja ostnud.
  • 35,5% on internetis enda kohta valesid isikuandmeid esitanud.
  • 36,9% on internetis loonud endale varikonto ehk väljamõeldud identiteedi.
  • 84,2 on piraatlusena alla laadinud muusikat, filme, pilte või tarkvara.

Sellest, kuidas inimesed näevad infotehnoloogia tulevikku, sain muu hulgas teada ka seda, et:

  • 33% arvab, et nutitelefonid ja tahvelarvutid söövad laua-arvutid ja läpparid välja;
  • 28% arvab, et luuakse täiesti uus all-in-one vidin;
  • 12% arvab, et meile pannakse pähe kiip ja monitoriks on meie oma võrkkest;
  • 12% arvab, et areng seiskub teatud mõttes, olulisemaks muutuvad vaimsed väärtused.

Kõiki uuringutulemusi võib vaadata slaididena ka siit:

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega