Käesoleval aastal on märgata reklaami kasutamise aktiviseerumist suuremate uudistekeskkondade mobiilirakendustes. Reklaame saab osta nii Delfi, Postimehe kui Õhtulehe mobiiliplatvormidele, laienenud on ka reklaamijate ring. Mobiilireklaami kasv on loogiline, kui arvestada, et vanuses 15-74 inimeste seas (1,025 mln inimest) omab nutitelefone … Jätka lugemist
Käesoleval aastal on märgata reklaami kasutamise aktiviseerumist suuremate uudistekeskkondade mobiilirakendustes. Reklaame saab osta nii Delfi, Postimehe kui Õhtulehe mobiiliplatvormidele, laienenud on ka reklaamijate ring. Mobiilireklaami kasv on loogiline, kui arvestada, et vanuses 15-74 inimeste seas (1,025 mln inimest) omab nutitelefone 28%, kusjuures vanuserühmas 15-29 on vastav näitaja isegi 52%*. Nutitelefonide kõiki võimalusi, sh internetti kasutab ligikaudu kolmandik kõigist nutitelefonide omanikest – kui arvestada hiljutise IAB interneti ja mobiilikasutuse uuringu tulemuste** analoogiat. Seda suurusjärku ehk ligikaudu 100 000 inimest kinnitavad ka suuremad kohalikud mobiiliplatvormil sisu pakkuvad firmad. Hetkel on mobiilireklaami turg Eestis praktiliselt olematu. Kui näiteks intenetireklaami osakaalult reklaamiturust sarnaneb Eesti (14,2%) maailma keskmisele (13,2%), siis maailma mobiilituru keskmiseni – vastavalt rahvusvahelistele uuringutele*** ca 1% kogu turust, on Eestil veel pikk maa minna. Sarnane proportsioon (1%) Eesti reklaamikulutustest on ca 800 000 eurot, 2012 aasta mobiilireklaami käibeks prognoosivad firmad ise aga aktiivse teise poolaasta arvelt 150 – 200 000 eurot. Seega arvestades kanalite piiratud arvu, rahvusvahelisi arenguid ja tehtud prognoose, hakkab reklaamide hulk mobiilis peatselt tõenäoliselt tuntavalt kasvama.
Allikad: *TNS Atlas 2012 ***http://www.clickz.com/clickz/news/2182510/asia-pacific-drives-worlds-mobile-spend, Aegis Global Advertising Expenditure Report 2012 – 2011 aasta andmed
|