Juba eelmise aasta juulikuus teatas Google, et nende pildiotsingut kasutatakse päevas umbes miljard korda ja tutvustas toona veel uut võimalust reklaamida pildiotsingu tulemuste juures. Kuigi tekstireklaamid Google tavaotsingus on Eestis populaarsed juba mõnda aega, on reklaam pildiostingus jäänud suures osas … Jätka lugemist
Juba eelmise aasta juulikuus teatas Google, et nende pildiotsingut kasutatakse päevas umbes miljard korda ja tutvustas toona veel uut võimalust reklaamida pildiotsingu tulemuste juures. Kuigi tekstireklaamid Google tavaotsingus on Eestis populaarsed juba mõnda aega, on reklaam pildiostingus jäänud suures osas kasutamata. Miks see nii on? Mõned on öelnud, et selle põhjuseks on asjaolu, et pildiotsingu reklaami lisamine on lihtsalt liiga ära peidetud ja keegi ei leia seda AdWordsist üles. Teisalt arvatakse, et pildiotsingu reklaami näol on tegemist hoopis millegi erineva ja keerulisemaga kui tavaline tekstireklaam. Carati värske kogemus pildiotsingu reklaami osas näitab, et reklaamide CTR% on küllaltki sarnane tavalistele tekstireklaamidele, kuid kuna sellise reklaamitüübi puhul konkurents sisuliselt puudub, on reklaam valitud märksõna juures alati nähtav, alati esimesel kohal ning klikihind ehk CPC on tavaotsingu reklaamidega võrreldes kordades odavam. Värskeimad rahvusvahelised näited selles vallas on autodest ja reisimisest. Kindlasti on valdkondi ja teenuseid, mille puhul pildiotsing ja sellest tulenevalt ka vastav reklaam kõige paremini ei sobi. Ometi on selge, et paljude otsingute puhul on pilt oluliselt kõnekam vaste kui tekst. Jaak Saarepuu
|