Google Analyticsisse sisse logides on sul ees graafikud, mis näitavad külastusallika tüüpide osakaale. Otsingumootoritest tuleb 15.45% külastusi, veebilehtedelt 65.15% ja otsekülastusi tuleb 19.40%. Tundub lihtne ja selge. Kuid see mida näed siin pole päris “tõde”. Pildiotsingu probleem Googlel on lisaks universaalotsingule, video-, blogi ja uudiste otsingule, ka pildiotsing. Kahjuks on sellega üks probleem… Pildiotsing kajastub “Search Engines” [...]
Google Analyticsisse sisse logides on sul ees graafikud, mis näitavad külastusallika tüüpide osakaale. Otsingumootoritest tuleb 15.45% külastusi, veebilehtedelt 65.15% ja otsekülastusi tuleb 19.40%. Tundub lihtne ja selge. Kuid see mida näed siin pole päris “tõde”. Pildiotsingu probleemGooglel on lisaks universaalotsingule, video-, blogi ja uudiste otsingule, ka pildiotsing. Kahjuks on sellega üks probleem… Pildiotsing kajastub “Search Engines” asemel hoopis “Referring Sites” all. Ehk siis peab Google Analytics pildiotsingut veebileheks mitte otsingumootoriks. Miks see sulle korda peaks minema?
Pildiotsingu lahendusÕnneks võid asendada Google Analyticsi koodi järgneva koodiga. See sisaldab endas ka Neti, Delfi ja www otsingumootoreid, mida GA vaikimisi samuti ei tuvasta. Hoiatus! See kood on uus ja veel testimata. Juhul kui see ei toimi võib sinu veebistatistika kaduma minna. Kasuta omal vastutusel või oota paar päeva kuni ma selle testimisega lõpetanud olen.
Sellega läheb pildiotsing oma õigele kohale otsingumootorite alla. Ja mis kõige tähtsam, nüüd saad näha ka märksõnu, mille kaudu sinu pilte leitakse. Twitteri probleemPaljud… mõne allika väitel pooled… kasutavad Twitterit läbi desktopi põhiste aplikatsioonide. Kuna need pole veebilehed, kajastuvad antud külastused “Referring Sites” asemel “Direct Trafficuna”. See aga tähendab, et sa ei näe kui palju külastusi Twitterist tegelikult tuleb. Samuti jääb sulle saladuseks ka postitatud linkide individuaalne populaarsus. Kui Twitter on sinu jaoks tõsine turundusallikas, siis tuleks see viga kindlasti kompenseerida. Selle jaoks võid kasutada mõnda statistikaga lingilühendamise teenust. Üks populaarsemaid on bit.ly, statistika nägemiseks pead tegema konto. |