Kui sul on veebileht ja sa ei mõõda sellel toimuvat analüütikatarkvara abil, siis tegutsed pimesi. Selline tegevus on võrreldav olukorraga, [...] The post Google Analytics seadistamine: esimesed sammud appeared first on Dreamgrow Digital. Kui sul on veebileht ja sa ei mõõda sellel toimuvat analüütikatarkvara abil, siis tegutsed pimesi. Selline tegevus on võrreldav olukorraga, kus kasutad auto esiklaasina vineertahvlit. Enimlevinud analüütikatarkvara veebis toimuva mõõtmiseks on Google Analytics. Google poolt pakutav lahendus on oma valdkonnas enimkasutatav tarkvara ja orienteeritud turundajate vajadustele. Kui sa pole varem Google Analyticsiga kokku puutunud, siis järgnev kirjutis aitab sul samm sammult esmaste vajalike tegevustega hakkama saada. Google Analyticsit praegu veel eesti keelsena kasutada ei saa, seega on pildimaterjal ja funktsioonid artiklis samuti inglise keeles. Alustan päris algusest. Konto loomineKonto loomiseks mine Google Analyticsi veebilehele http://www.google.com/analytics/. Sealt leiad ülevalt paremast nurgast lingi “create an account”, mille kaudu alustad konto loomisega. Lingil klikkimine annab sulle ette Google kontoga sisselogimise akna (juhul kui oled oma Google kontoga juba sisselogitud, siis jääb see samm vahele). Järgmisel ekraanil tervitab sind suur nupp “Sign Up”. Kliki sellel ja saad hakata oma konto seadistamisega tegelema. Selle juhendi puhul arvesta, et seadistad Google Analyticsit oma veebilehe mõõtmiseks. Selle jaoks tee valik “Website” ja järgmisena vali “Universal Analytics”. (Tähelepanu: Neile, kes on juba Google Analyticsiga tuttavad ja vajavad kindlasti Remarketing funktsionaalsust tuleks praegu veel valida “Classic Analytics”, sest Universal praegu veel remarketing listide koostamist ei võimalda.) Esimese asjana anna oma kontole nimi. Ühe konto all võib olla mitmeid erinevaid domeene ja veebilehti. Näiteks Dreamgrow on ühe konto alla koondanud erinevad domeenid ee, eu, com ja ka muude nimedega Dreamgrow kasutuses olevad domeenid nagu dgd.ee ja internetiturundus.ee. Järgmisena sisesta kontole oma esimese veebilehe andmed. Näites olen pannud nimeks Dreamgrow.ee ja aadressiks www.dreamgrow.ee. Oluline on ära määrata ka veebilehe protokoll, milleks on kas http või https, selle saad teada, kui toksid sisse www.minuaadress.ee ja vaatad, milline variant sinu veebis kasutusel on. Järgmisena (1) valid oma lehe “Industry Category”. Seda ei pea tegema ja sellel ei ole mingit tähtsust edasisel analüütika kasutamisel, kuid võimaldab võrrelda end tulevikus sama valdkonna üldiste trendidega. Nüüd pane paika oma ajavöönd (2). Selleks on mõistlik valida see ajavöönd, kust on pärit sinu veebikülastajate enamik. Näites (3) olen valinud selleks Eesti. Edasi küsib Google sinu käest, kas tahad oma andmeid nendega jagada. Üldiselt võib kõigile nendele küsimustele jaatavalt vastata. (4) Kindlasti on kasulik jagada oma analüütika andmeid teiste Google toodetega. Kaks olulisemat neist on Google Adwords ja Webmaster Tools. Soovitatav vastus “jah”. (5) Selle kastikese täitmine annab sulle võimaluse tulevikus oma andmeid valdkonna keskmisega võrrelda. Soovitatav vastus “jah”, sest NSAsse lähevad su andmed nii ehk naa. (6) Account specialist’iga andmete jagamisel saab Google töötaja sinu andmetele ligi ja aidata võimalike probleemide tekkimisel. Soovitatav vastus “jah”, et vajadusel saaks Googlelt abi paluda. Kui vajutad nupule Get Tracking ID, siis kuvab Google sulle kasutustingumused, millega pead nõustuma ja vajutama “I Accept”. Nüüd näed Google Analyticsi koodi, mille pead panema kõigile oma veebilehe alamlehtedele. Kui kasutad mingit sisuhaldustarkvara, siis on seal tõenäoliselt koht, kuhu saad koodi sisestada. Mõningatel juhtudel, näiteks WordPress, saad kasutada pluginat, mille puhul on vaja sisestada ainult Tracking ID number (UA-XXXXXXXX-X). Muud Google Analytics seadedKoodi võid juba lisada või oma veebiarendajale saata, aga ise tuleb üle käia veel mõningad seaded. Sessiooni seadete alt leiad kaks väärtust. Kui kaua võib kasutaja tegevusetuna olla, enne kui arvestatakse, et tegemist on uue sessiooniga. Teise väärtusena saad määrata, kui kaua peetakse meeles kampaaniaid, mille käigus on külastajatele märk külge pandud. Siin on enamasti mõistlik jääda vaikeväärtuste juurde. Imelike otsingumootorite lisamine. Kui turul, millel tegutsed, on otsingumootoreid, mida Google Analytics ei tunne, siis saad need kirjeldada sellel lehel. Alustamiseks vajuta “Add Search Engine”. Eesti puhul on selleks otsingumootoriks, mida Google Analytics ei tunne, Neti.ee. Täida kuvatud väljad järgnevalt:
Vajuta “Create” ja Google Analytics saab nüüd aru, et Neti.ee-st tuleva liikluse korral on sellest võimalik kätte saada külastaja sinu lehele toonud märksõnad. Kui su veebilehele on võimalik jõuda mitme erineva domeeninime abil, näiteks dreamgrow.ee ja dgd.ee, siis on mõistlik Google Analyticsile sellest teada anda. Seda saad teha alajaotuses “Referral Exclusion List”. Sisesta vajalikud domeeninimed ja kliki “Create”. Korda tegevust nii palju kui vaja. Google Analytics kasutajad ja õigusedViimase asjana määra ära, kes pääsevad analüütikat vaatama ja millised õigused neil on. Õigusi saad määrata kolmel erineval tasemel:
Kasutajate õigustel on 4 erinevat taset:
Kasutaja lisamiseks sisesta tema meiliaadress ja määra õigused. Oluline on tähele panna, et sisestatav meiliaadress peab olema juba mingi Google kontoga seotud. Soovi korral märgi linnuke, et lisatud kasutajale saadetakse ka sellekohane teade. Vajuta “Add”. Sellega on Google Analyticsi konto seadistatud ja võid mõne aja pärast asuda kogunenud andmeid analüüsima. Kas seadistus töötab või mitte, näed raportist Real Time > Overview, kui külastad samal ajal oma veebilehte. Järgmine tegevus selleks, et Google Analyticsist maksimumi võtta on Goal’ide seadistamine ja selle kohta olen teinud eraldi üksikasjaliku juhendi Google Analytics seadistamine: Goal’id.
The post Google Analytics seadistamine: esimesed sammud appeared first on Dreamgrow Digital. |