Google teenuste ja kontorite sulgemine on ilmselgelt seotud majanduslangusega, mida nad osaliselt ka tunnistanud on. Ei ole ka interneti tuntuim bränd majanduslanguse mõjude eest kaitstud ja peab oma kulutusi koomale tõmbama. Jaiku läbikukkumine Küll aga on mul kahju Jaikust, mis Google poolt hääbuma on jäetud ja see pole kuidagi majanduslanguse süü. Jaiku oleks võinud Twitterile [...]
Google teenuste ja kontorite sulgemine on ilmselgelt seotud majanduslangusega, mida nad osaliselt ka tunnistanud on. Ei ole ka interneti tuntuim bränd majanduslanguse mõjude eest kaitstud ja peab oma kulutusi koomale tõmbama. Jaiku läbikukkumineKüll aga on mul kahju Jaikust, mis Google poolt hääbuma on jäetud ja see pole kuidagi majanduslanguse süü. Jaiku oleks võinud Twitterile tugevaks konkurendiks olla, kuid Google tegi sellega (vähemalt) kaks viga:
Pole äriplaani ja pole plaaniskiGoogle on ettevõtte, millel polnud alustades äriplaani ja pole nähtavasti praegugi. Neil polnud isegi ettekujutust sellest, kuidas nad oma otsingumootoriga raha teenima hakkavad, päästerõngas relevantse klikipõhise reklaami näol tuli neil palju hiljem ja see polnud isegi nende välja mõeldud. Tegu oli patenteeritud lahendusega, mille tõttu neid kohtussegi kaevati. Seesama reklaamsüsteem nimega AdWords (koostöös AdSensega) toob Google’le hetkel üle 95% tuludest. See tähendab, et Google’l on üks suuuuur rahalehm. Kuid arvestades et neil on kümneid teenuseid, saite, keskkondi, mis ei too neile muud tulu kui veidi AdWordsi teenistust ja brändituntust, on äriplaanist asi kaugel. AdWords ei suuda ära toita kõiki Google tegevusi, ja olgem ausad, nad topivad oma nina ikka igale poole alates 3D maailmatest, meditsiinist, kosmonautikast kuni aluspesuni välja. Sattusin hetk tagasi Jüri Kaljundi postitusele “This is just the beginning”, kus ta räägib, et oleme harjunud, et kõik teenused internetis on tasuta ja seetõttu suletakse kasumit mittetootvaid teenuseid nagu Jaiku. Olen sellega nõus, kuid ka paljud interneti ettevõtted on harjunud sellega, et ei pea inimestelt raha küsima, eriti Google. Kuidas peaksid siis kasutajadki vastupidisega harjuma? Olgem ausad, kellele meeldib raha küsida? Selleks peab looma maksesüsteeme, kasutajad nurisetavad kõrgete hindade üle, kasutavad teenuseid vähem jnejne. Aga paraku on reaalsus selline, et tasuta tegemine vajab suurel hulgal kasutajaid, kui neid ei ole (ega tule), tuleb küsida raha. Niisiis on internetiettevõtted eesotsas Googlega muutunud mugavaks – oodatakse, et kasutajad leiavad ja hakkavad nende teenuseid kasutama ilma, et nad peaksid neid kusagil reklaamima või muud moodi promoma. Ja vähe sellest on ka kõik teenused tasuta. Kas “ei kuluta midagi, ei teeni midagi” ärisid jätkub veel kauaks? |