Viimasel ajal oleme väga palju kuulnud erinevatest muudatustest, mida Facebook kavatseb nüüd ellu viia. Sealhulgas kuulutati ka välja tavapostituste kontrollimine, et vähendada liialt müüvat sisu. Facebook on ise seda esitlenud kui kasutajasõbralikumaks muutumist, aga me ju kõik teame, et selle kõige taga on pigem pay-to-play põhimõte, mille võib eesti keelde panna väga lihtsalt – kõik müügiks! […]
Viimasel ajal oleme väga palju kuulnud erinevatest muudatustest, mida Facebook kavatseb nüüd ellu viia. Sealhulgas kuulutati ka välja tavapostituste kontrollimine, et vähendada liialt müüvat sisu. Facebook on ise seda esitlenud kui kasutajasõbralikumaks muutumist, aga me ju kõik teame, et selle kõige taga on pigem pay-to-play põhimõte, mille võib eesti keelde panna väga lihtsalt – kõik müügiks! Postituste orgaanilise ulatuse kitsendamine ei tähenda ju muud, kui kõigele tuleb üha enam ja enam raha külge panna, sest inimesteni peab ju kuidagi sinu sõnum ka kohale jõudma. Facebook on seda kõike juba väga kaua suunanud, aga tulemuseks on see, et rahastatud postitused toovad Facebooki kasutajatele veel rohkem “rämpsu” ja “müra”, aga seda ju näha ei taheta! Nüüd mõtle… Kas tõesti see raha, mida sa Facebooki viid, toob sinuni ka rohkem kliente? Äkki tasuks oma postituste ulatuse laiendamise asemel hoopis raha erinevate kanalite vahel ära jagada? Jah, see muutus on eelkõige neile, kes ainult Facebookist sõltuvad, väga suur ning praegune olukord triivib pigem omakanalite taaselustamise suunas. Huvitavad uudiskirjad, lojaalsusprogrammid ja kampaaniad, mida e-postiga saata võid, aitavad sul oma sihtgrupini üha paremini jõuda ja oma klientuuriga ka rohkem seostuda. See kõik on küll väga mahukas ettevõtmine, aga ikkagi parem, kui kellestki teisest nii suurel määral sõltumine. “Ehita oma maja omaenda maale, mitte kellegi teise omale!” See lause pole kunagi olnud nii aktuaalne kui praegu ja eriti veel olukorras, kus iga sinu sammu kontrollib keegi teine. Avasta või taasavasta oma võimu ise ja ole iseenda peremees! |