See postitus on sulle, kui sa ei ole veel alustanud turundamisega Facebookis või Facebooki turundus ei ole siiani toonud sulle soovitud tulemusi. See postitus on kiirkursuse (ole mureta, see on ikka üsna mahukas postitus) esimene osa, kus sa avastad, kuidas Facebookis reklaamida nii, et sinu rahakott kasvab, mitte ei tolma lahti tehes ???? Selles postituses […] The post Facebooki turundus: kuidas alustada õigesti, et sinu rahakott vaid pakseneks? appeared first on 7Blaze Social. See postitus on sulle, kui sa ei ole veel alustanud turundamisega Facebookis või Facebooki turundus ei ole siiani toonud sulle soovitud tulemusi. See postitus on kiirkursuse (ole mureta, see on ikka üsna mahukas postitus) esimene osa, kus sa avastad, kuidas Facebookis reklaamida nii, et sinu rahakott kasvab, mitte ei tolma lahti tehes ???? Selles postituses keskendume kõige peamisele- mida on vaja teada ning kuidas kõik õigesti teha veel enne reklaamimisega alustamist. Aga nüüd on chit-chat lõppenud ja asume kiirelt, kindlalt ning strateegiliselt taltsutama seda sotsiaalmeedia hiiglast.
Facebooki turundus: veel enne alustamistKehvale vundamendile ehitatud maja variseb üsna kiiresti kokku. Sama on ka Facebooki turundusega. Kui sul ei ole enne tasulise reklaamiga alustamist eelnevalt teatud asjad õigesti paigas, siis väga suure tõenäosusega on sinu tulemused üsna kesised või hoopis olematud. Mida siis on vaja teada ja teha? Kõigepealt Facebook Business Manager Tee reklaame läbi business manageri. Miks? Sest FB tembutab üsna tublisti ja piisavalt tihti on ette tulnud olukordi, kus personaalsed reklaamikontod on kinni pandud, kuigi tegelikult ei olegi reeglite vastu eksitud. FB reklaamikonto tagasisaamine on aga…vägagi vaevarikas, kui üldse saab (vahel mõni saab ka). Business manageris saad teha mitu reklaamikontot. Isegi kui miskit juhtub ja pannakse üks kinni, saad teisega edasi toimetada. Kui sul juba on fännileht, siis saad selle manageri üle tuua või siis otse manageris luua endale fännilehe. Üldiselt on kõik väga lihtne. Kui oled konto loonud, siis vajuta paremal ülal Business Settings. Alloleval pildil on välja toodud nooltega sinule kõige tähtsamad asjad, millele peaksid esialgu tähelepanu pöörama. Lisa keegi usaldusisik oma manageri adminniks. (kui sinul midagi juhtub, saad tema kaudu ikka sisse) Lisa maksevahend. Lisa oma ettevõtte info. Loo või too üle fännileht. Lisa usaldusisik adminniks. Loo 2 reklaamikontot. Lisa mõlemale usaldusisik adminniks. Lisa maksevahend reklaamikontodele. Loo Facebooki pixel ja lisa see oma veebilehele. Kõik. Oli ju lihtne.
Kiirelt, kuidas pixel teha? Vasakul ülal kliki menüüle Vali All Tools ja Pixels. Seejärel Create Pixel. Ja siis järgi juhiseid. Facebook annab sulle koodi, mis tuleb oma veebilehele päisesse ehk Head osasse panna. Kui see tehtud, tule pixlite lehele tagasi ja kontrolli, kas pixel toimib. Kui kasutad ka Instagrami, siis lisa oma Insta konto.
Mida see pixel täpselt teeb? Ma ei tea, kas FB pixel ka nii kuri välja näeb, aga arvestades, kui tõsist tööd ta teeb, siis täiesti võimalik. Pixel on Facebooki turunduses kõige tähtsam asi! Pixel salvestab sinu veebilehel tehtavaid tegevusi ning loob nendest andmebaasi. Kõikidest sinu veebilehe külastajatest luuakse Facebookis nimekiri ehk Custom Audience. Hiljem saad sa suunata reklaami nt ainult neile inimestele, kes on sinu veebilehte viimase 30 päeva, 90 päeva või 180 päeva jooksul külastanud. Sellise reklaami nimi on Retargeting. Sellest lähemalt Facebooki turunduse teises osas reklaamide loomise juures. Lisaks külastajatele saab pixliga salvestada ka nt e-poes ostukorvi lisamisi ja oste. Siin saad sa teha hiljem Remarketing reklaame. Nt keegi ostab sinu poest vinge punase talvemütsi. Nüüd kohe peale seda näeb ta Facebookis sinu reklaami stiilis: Selle punase mütsi juurde need lahedad kindad täna -20%! Retargeting ja remarketing toovad sulle kõige rohkem kliente!
Loomulikult e-poes peaks kohe paigas olema ka upsell (veel parem, kui ka downsell). Mida see tähendab? Võtame sama e-poe näite. Keegi ostab mütsi. Enne, kui maksma hakkab, kuvatakse talle lisapakkumine: osta see stiilne jope ka, saad kogu ostukorvilt -20%. Jope on algsest tootest kallim ehk upsell. Klient ei soovi jopet. Siis kuvatakse talle veel üks pakkumine: oota, sulle võivad selle mütsi juurde sobida hästi need kindad. Siin on palju mängimisruumi. Võid ka kindaid siis pakkuda, kui klient on otsustanud juba jope osta. Sinu valik. Kindlasti aga paku midagi algsele tootele juurde! Usun, et saad mõttest aru.
Facebooki fännileht Fännilehe avapilt või video on sinu suurim reklaampind Facebookis. Kasuta seda maksimaalselt. Video on NR1, seega soe soovitus on teha üks korralik ja vinge video. Kui pilt, siis selge ja kindla sõnumiga. See võib olla sinu ettevõtte moto, mingi saavutuse märkimine, järgmine sündmus või selge üleskutse, mis suunab külastaja nt sulle helistama, veebilehte külastama või sõnumit saatma. Siin paar videonäidet:
Sama tähtis on sinu fännilehe profiilipilt. Juhul kui tegu on ettevõttega, siis logo ja kui persoonibrändiga, siis loomulikult sinu pilt. Ja korralik pilt peab olema ka õigetes dimensioonides. Siin on spikker, mis suuruses Facebook pilti kuvab: Profiilipilt: 160 x 160px Selleks, et sinu pilt oleks igas seadmes ja iga suurusega ekraanil alati ilus, tee algne pilt 3X suurem kuvamismõõtudest. Vajuta siia ja lae alla tasuta e-raamat Kuidas kujundada oma Facebooki lehte
Facebooki turundus ja sinu maililist Maililist on isegi tähtsam tegelikult kui pixel. Miks nii? Vaata, keegi ei tea esiteks, kui kaua Facebook toimib või mis muudatusi ta homme teeb. Sinu maililist aga jääb sulle. Loomulikult tee endale ka varukoopiaid listist, mitte ära hoia listi vaid e-maili turunduse platvormil, mida kasutad. Maililist suurendab kordades sinu kasu Facebooki reklaami tegemisel.
Näitena võrdleme Mati ja Pille reklaamistrateegiaid Mati teeb Facebookis reklaami oma koolitusele. Reklaam viib huvilise tema veebilehele, kus on koolituse info ning registreerimise võimalus. Peeter näeb reklaami, tundub huvitav, läheb uurib edasi, aga siis avastab, et hind ei ole talle ikkagi sobiv. Ja nii ta klikibki ennast kuhugi netiavarustesse edasi. Mati jaoks on Peeter kaotatud klient. Pille reklaamib samuti oma koolitust. Kõik sama, aga Pillel on veebilehel kohe koolituse all ka teine põnev pakkumine stiilis: Lae alla tasuta e-raamat, kuidas…(e-raamat on loomulikult koolituse teemaga kokkusobiv). Mari näeb Pille reklaami, aga samuti ei osta koolitust kohe, küll aga tahab ta tasuta e-raamatut. Supsti sisestab oma maili ning raamat potsatab ta postkasti. Järgmine päev on Maril uus kiri postkastis, mis annab talle teada, et täna on selle sama koolituse eripakkumine -20% talle odavam. Üsna suur tõenäosus, et Mari nüüd ostab. Ja isegi, kui ei osta, saadab Pille talle üha uusi ja uusi kirju. Kas sa näed, kui suur vahe on sellel pisikesel asjal ja kuidas sama reklaam ning sama reklaamieelarve võivad tuua väga erinevaid tulemusi?! Ole tark ja alusta kohe õigesti! Blogi ja facebooki turundusBlogi on väga võimas vahend sinu veebilehe külastatavuse tõstmiseks, maililisti kasvatamiseks ja loomulikult ka lõppkokkuvõttes klientide leidmiseks. Siiski tahan mainida, et blogimine tuleb sul enne korralikult läbi mõelda. Kas ja kui palju sul on aega sisuloomeks. Kas sa üldse hakkad ise blogima või teed koostööd kellegagi. Blogist on sulle kasu ainult siis, kui sellega tegeleda regulaarselt ning strateegiliselt. 1-3 blogipostitust nädalas on Eestis väga hea. Facebooki turundus, e-maili turundus ja blogi on koos ülimalt efektiivne turundusmasin. Blogi on eelkõige usalduse loomiseks sinu ja potentsiaalse kliendi vahel. Ostetakse nendelt, kes meeldivad, keda teatakse ja keda usaldatakse. Lisaks on inimesel vaja näha mingit pakkumist 7-8 korda enne, kui tekib ostuotsus. Tuleme korra kiirelt Mati juurde tagasi. Mäletad see koolitaja, kes facebookis turundab ja kaotab kliente vasakule ja paremale. Nüüd aga on veel üks koolitaja Tiina. Tiinal on kõik eelnev paigas, lisaks ta blogib usinasti. Kirjutab artikleid samal teemal, mida ta ka oma koolitustes õpetab. Tiina tegi just valmis põhjaliku facebooki turunduse postituse. Nüüd teeb ta sellele postitusele tasulise reklaamikampaania. Tiina postituse sees on aga pakkumine tasuta e-raamatule ja postituse lõpus üleskutse tema koolitusel osalema. Aadu näeb Tiina postitust ja läheb seda lugema. Laeb alla e-raamatu ning uudistab ka koolitust lähemalt. Siiski, kuna ta sattus Tiina blogisse esimest korda ja ta ei tea Tiinast midagi, otsustas ta hetkel koolitusest loobuda. Järgmine päev saab ta aga Tiinalt e-maili, kus on veel üks põnev ja vajalik artikkel tema jaoks. Paari päeva pärast aga teavituse, et toimub veebinar, kus Tiina räägib 3-st peamisest veast, mida tehakse Facebookis turundades. Mati on kohal nagu viis kopikat. Veebinari lõpus aga on Tiinal pakkumine- koolitus täna -20%! Mati ostab. Miks? Sest Tiina on talle andnud juba nii palju väärtust ja Mati usub, et koolituselt saab ta veel 10x rohkem. Kas sa näed, kuidas kõik on omavahel seotud ning toetavad üksteist. Ehk, kui sinu turundusse investeeritud X summa ei too sulle ühest kohast koheselt soovitud tulemust (loe müük), siis vähemalt sa garanteerid endale võimaluse, et see müük tuleb hiljem kuskilt mujalt. Kui see postitus oli sinu jaoks väärtuslik, põnev, humoorikas või lihtsalt meeldis, siis palun jaga seda postitust! Külalisautor Marko Krist. Sulle võib huvi pakkuda ka Facebooki turundse teine osa FACEBOOKI TURUNDUS: KAMPAANIATE ÜLEVAADE, LOOMINE JA OPTIMEERIMINE
The post Facebooki turundus: kuidas alustada õigesti, et sinu rahakott vaid pakseneks? appeared first on 7Blaze Social. |