Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

BalticMediaNews - Eesti meediareklaamituru I poolaasta käive oli 36,63 miljonit eurot

Lisa oma blogi
TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta teisel kvartalil 20,98 miljonit eurot, mis eelmise aasta sama aja 20,43 miljoni euroga võrreldes andis tulemuseks ca 3% tõusu. Esimene poolaasta tervikuna näitas aga minimaalset, 0,3% langust. 2011. aasta algusest … Jätka lugemist

TNS Emori reklaamipanuste monitooringu AdEx andmetel oli meediareklaamituru käive käesoleva aasta teisel kvartalil 20,98 miljonit eurot, mis eelmise aasta sama aja 20,43 miljoni euroga võrreldes andis tulemuseks ca 3% tõusu. Esimene poolaasta tervikuna näitas aga minimaalset, 0,3% langust.

2011. aasta algusest kaardistab TNS Emor ka otsepostireklaami, mille lisamine traditsioonilistele meediareklaami näitajatele annab laiema pildi reklaamikäivetest ning seega I poolaasta laiendatud summaarseks turumahuks ca 40,35 miljonit eurot. Laiendatud turuvaate võrdluses oli muutus aastataguse ajaga 0,4% kasvu.

Meediatüüpidest oli teises kvartalis suurimas kasvutrendis uue meediatüübina kaardistatav otsepost (39,9%), aga ka välimeedia (9,3%), ajakirjad (7,5%) ning ootuspäraselt ka internet (5,9%). Ajalehed, tele- ja raadioreklaam jäid aga sisuliselt eelmise aasta sama ajaga võrreldavale tasemele.

N-ö traditsioonilises turuvaates on teise kvartali näitajate põhjal jätkuvalt suurim osakaal telereklaamil (31,8%), järgnevad ajalehed (25,9%) ning internet (15,1%). Ligi kümnendik turust kuulub raadioreklaamile ja välimeediale (mõlemad 9,9%), ajakirjade käibe osakaal 6,8%.

Esimese poolaasta suurimaks reklaamijaks on taas tõusnud EMT, järgnevad ülejäänud kaks suurt Eesti telekommunikatsioonifirmat Tele2 Eesti ja Elisa Eesti, kelle vahele kolmandale kohale paigutus suurkorporatsioon Procter&Gamble. Edetabelisse mahtusid veel kaks suurt joogitootjat Saku Õlletehas ja A. Le Coq ning tavapärased esikümnereklaamijad Selver, Tallink Grupp ja Unilever. TOP 10 uustulnuk on Tamrex Ohutuse OÜ, seda eelkõige tänu märkimisväärselt kasvanud trükireklaamimahule.

Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adexi reklaamimonitooringul, mille trükimeediat ja televisiooni puudutavad andmed fikseeritakse ja kodeeritakse erialaspetsialistide poolt. Kokku kaardistatakse 49 ajalehte, 57 ajakirja ja 16 telekanalit. Muid meediaid kirjeldavad andmed pärinevad meediaomanikelt saadud ilmunud reklaami täpsusega “deklaratsioonide” põhjal. Kogu andmestik kogutakse hinnakirjale tuginevalt, antud tulemuste analüüsi puhul on meediatüüpide lõikes arvutatud eeldatavad tegelikud hinnad, et anda täpsem hinnang turu suurusele ja trendidele.

Lisainfo:

Külli Esko
TNS Emori ärisuuna juht
kylli.esko@emor.ee

Allikas: emor.ee