Eesti meediareklaamituru käive ulatus 2011. aastal 72,24 miljoni euroni. Aasta kui terviku käibekasvuks tuli 9,4%. 2011. aasta IV kvartali käive (20,5 miljonit eurot) kasvas võrreldes 2010. aasta IV kvartali käibega (19,5 miljonit eurot) ca 5% võrra. Käibekasv ilmestas kogu aastat … Jätka lugemist
Eesti meediareklaamituru käive ulatus 2011. aastal 72,24 miljoni euroni. Aasta kui terviku käibekasvuks tuli 9,4%. 2011. aasta IV kvartali käive (20,5 miljonit eurot) kasvas võrreldes 2010. aasta IV kvartali käibega (19,5 miljonit eurot) ca 5% võrra. Käibekasv ilmestas kogu aastat ning esimese kvartali suurele 17% tõusule järgnesid veidi madalama kasvutempoga II ja III kvartal vastavalt ca 9% ja 8% kasvuga. Meediatüüpidest olid aasta kokkuvõttes suuremas kasvutrendis internet ja välireklaam (vastavalt 16% ja 15%), ka ajakirjad, raadio ja telereklaam kasvatasid käivet turu keskmisest kasvutempost veidi suuremas mahus. Kõige väiksemat kasvu oli möödunud aastal märgata printmeedias, kus ajalehtede käibe kasv oli ca 4% Üldistavalt võib öelda, et meediareklaamituru kategooriatest ca 2/3 näitasid tõusu, kokku ca 11 miljoni euro ulatuses, ülejäänud ca 1/3 aga langetasid oma käibeid kokku ca 4,5 miljoni euro ulatuses. TOP10-sse kuuluvatest kategooriatest kasvas käive kõige enam telekommunikatsiooni (140%), autode (67%), ehitusmaterjalide (20%) ja alkohoolsete jookide (18%) osas; käivet langetasid aga mobiilside (-20%), finantsasutused ja teenused (-13%) ja ravimid (-4%). Loe lisaks http://www.emor.ee/eesti-meediareklaamiturg-kasvas-ligi-9/ Lisainfo: Külli Esko |