Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

BalticMediaNews - Eesti Meediaagentuurid võtsid kokku 2013 aasta

Lisa oma blogi
Traditsiooniliselt vahetavad Eesti Meediaagentuurid varasemate aastate käibenumbreid, et saada adekvaatne pilt agentuuride arengust ja osakaalust turul. Agentuuride tabel erineb Äripäevas avaldatavast ning Recma poolt avaldatavast märkimisväärselt. Äripäev opereerib auditeeritud andmetega aga tulenevalt organisatsioonide iseärasustest ning rahvusvahelisest koostööst ei tarvitse auditeeritud … Jätka lugemist

Traditsiooniliselt vahetavad Eesti Meediaagentuurid varasemate aastate käibenumbreid, et saada adekvaatne pilt agentuuride arengust ja osakaalust turul. Agentuuride tabel erineb Äripäevas avaldatavast ning Recma poolt avaldatavast märkimisväärselt.

Äripäev opereerib auditeeritud andmetega aga tulenevalt organisatsioonide iseärasustest ning rahvusvahelisest koostööst ei tarvitse auditeeritud numbrid anda õiget pilti. Näiteks kasutavad osad ettevõtted erinevate spetsiifiliste teenustena (online, OOH jne) sama keti spetsialiseerunud ettevõtteid, kuid selleks et võrrelda õunu õuntega ei tohiks neid käibeid kõrvale jätta. Kuna mõned agentuuride kliendid arveldavad erinevatel põhjustel otse meediaga või seotud ettevõtete kaudu jne, siis peaksid agentuuride omavahel jagatavad käibed kõike seda arvesse võtma ning andma selge pildi vastava agentuuri poolt teenindatavate klintide käibest Eesti meediakanalites. Sama eesmärki täidab ka RECMA vastav aruanne, kuid selle erinevusega, et neto hindadeni jõutakse arvutuslikult.

Agentuuride tabeli tulemusena on rahvusvahelistesse gruppidesse kuuluvuse alusel koostatud veel teinegi tabel. Maailmas moodustavad kolm suurimat gruppi kogu reklaamikäibest pea 80%. Nagu tabelist johtub, on Eestis selleni veel aega. Samas, konsolideerumine jätkub ka meil, näiteks kui 2013 tuleb Publicis’t ja OMG’d näidata veel eraldi, siis 2014 ilmselt juba koos.

Untitled