Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

Imagine blog - Digitaalturunduse müüdid ja trendid

Lisa oma blogi
Minu käest on palju kordi küsitud, kas Facebooki on mõtet investeerida, kuna see kaob varsti niikuinii. Ma küsin alati vastu, et kas sa loobud täna telereklaami ostmisest kui televisioon tulevikus niikuinii kaob? Tõenäoliselt mitte. 71 miljardi dollarilise turuväärtusega Facebooki kadumine on täna müüt. Aga see ei ole digitaalturunduses ainus müüt. Neid on palju. Ja neid […]

Minu käest on palju kordi küsitud, kas Facebooki on mõtet investeerida, kuna see kaob varsti niikuinii. Ma küsin alati vastu, et kas sa loobud täna telereklaami ostmisest kui televisioon tulevikus niikuinii kaob? Tõenäoliselt mitte. 71 miljardi dollarilise turuväärtusega Facebooki kadumine on täna müüt. Aga see ei ole digitaalturunduses ainus müüt. Neid on palju. Ja neid müüte on turule paisanud eelkõige väheste praktiliste digitaalturunduskogemustega turundajad. Seetõttu otsustasin, et kirjutan nii müütidest kui ka trendidest nii, nagu need ilma ilustamata on. Oma praktika najal.

MÜÜT 1: DIGITAALTURUNDUS ON KALLIS

Kui palju maksab FB lehe loomine? Kui palju maksab lihtsa veebilehe loomine? Sihtgrupini võib jõuda minimaalsete kulutustega. Näiteks jõuab Facebookis promo postituste kaudu 4000 kuni 5000 inimeseni kõigest 1€ eest päevas. Mõtle nüüd tele, välimeedia, prindi, raadio, või muu meediakanali peale. Ehk, kas digitaalturundus on ikka kallis?

MÜÜT 2: DIGITAALTURUNDUS ON ODAV

Veel mõni aeg tagasi arvati, et sotsiaalmeedia on tasuta kanal. Kui eesmärk on oma brändi, toodet ja teenust edukalt turundada, siis tuleb digitaalkanalitesse investeerida, aga teha seda nutikalt. Telereklaami panemine Youtube’i on odav, aga tulutu. Samamoodi printreklaami tegemine bänneriks on odav, aga tulutu. Mida nutikam oled, seda odavam on turundamine digitaalsete kanalite kaudu.

MÜÜT 3: SOTSIAALMEEDIA ON TEISMELISTELE

Sotsiaalmeedia ei ole pelgalt reisiselfide üles laadimine ja sõpradega chattimine. Tweet’idega on alustatud revolutsioone ja Facebooki postitustega on muudetud riigikorda. Sotsiaalmeedial on väga suur jõud, mida meie turundajad peame oskama rohkem ära kasutada enda huvides. Sotsiaalmeedia ei ole ammu enam “teeme kui aega ja raha üle jääb” turundus. Sotsiaalmeedia tuleb teha oma brändi peamiseks turunduskanaliks, sest mitte kusagilt mujalt ei näe me vahetut tagasisidet oma brändile. Aga… Sotsiaalmeedia, see ei ole ainult Facebook. Ja sotsiaalmeediat ei saa me kontrollida. Kui me sinna siseneme, siis tagasiteed ei ole.

Kui on hea lahendus, siis sotsiaalmeedias levib see nagu kulutuli.

MÜÜT 4: SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO) ON SURNUD

SEO ei ole surnud. Pigem otsingu ülesehitus, ehk nii sisu kui vorm, muutuvad ajaga. Nende muutuste ja trendidega peab kursis olema. Muutuste korral tuleb vastavad muutused teha ka oma veebilehel, et otsingumootorid veebilehe lihtsasti üles leiaksid ja otsingumootorites kuvaksid.

MÜÜT 5: VIRAL ON ÜLIM EESMÄRK

Sinu ülim eesmärk on kasumi teenimine toodete ja teenuste müügist. Viraliga saavutad sa küll kõrge reachi, aga see ei garanteeri su brändile engagementi.

Kõrge reach’i, aga madala engagement’iga kampaania.

MÜÜT 6: ENGAGEMENTI ON RASKE SAAVUTADA

Kui ennast oma kliendi rolli panna ja hästi läbi mõelda kogu kliendi ostutsükkel ja see kõik läbi mõelda ka digitaalsetes kanalites, siis ei ole keeruline klienti engage’ida. Mõtle alati, mida sinu klient teeb. Detailideni välja. Pane ennast kliendi rolli. Ja joonista see paberile. Kui see kõik on selge, siis leia moodused, kuidas klient “sinu omaks” saab.

MÜÜT 7: KASUMLIKKUSEKS ON VAJA SUURT TRAFFIC’UT

Keegi ei kahtlegi, et suurem külastajate number loob eelduse suuremaks müügiks. Samas peab see külastaja olema kvaliteetne, et ta sinult ostaks. Ehk oluline ei ole fännide üldarv, vaid kvaliteetsete fännide kogus. 10000 vabatahtlikult liitunud fänni on sulle olulisemad kui 50000 auhinnamängu peale tulnud fänni.

MÜÜT 8: MUL ON VAJA MOBIILIÄPPI

Kui su teenus või toode on selline, mille kasutamiseks klient vajab mobiiliäppi, siis küll. Aga enamustel sellist toodet või teenust ei ole. Mõtle alati, mis äppe sina ise kasutad ja siis mõtle, miks sinu ettevõtte äppi peaks keegi teine kasutama. Võibolla piisab mobiiliveebist. Vähemalt esialgu.

Kui sa arvad, et digitaalturunduses on veel müüte, mida ümber lükata, siis kirjuta mulle margo.kytt@imagine.ee või kui sa tahad sel teemal juttu vesta, siis oled teretulnud külla. Joome kohvi ja arutleme turundusteemadel laiemalt. Aga lisaks müütidele ka trendidest.

 

TREND 1: CONTENT IS THE KING

Kui me tahame rääkida content’ist, siis sageli me mõtleme sellele, mida huvitavat me oma klientidele räägime. Ja me unustame ära kõige olulisema, mis see content on? Content on tegelikult toode või teenus, mida klient vajab ja mida sina talle pakud. Digitaalsetes kanalites samamoodi. Me pakume inimestele content’i, mis viivad lõpuks sinu toote ostuni. Bränditud content samas peletab klienti eemale. Pead olema kaval. Paku klientidele haaravat visuaalset contenti. Ja ole järjepidev. Ehita oma turundus content’i peale üles. Kõige paremini oskavad content’i luua moetööstused. Loomulikult on neil ka seda lihtsam teha kui näiteks leivatööstusel, aga lihtne neil ei ole. Sest moetööstuses on oluliselt suurem konkurents kui mõnes muus tööstusharus.

TREND 2: VISUAL STORYTELLING

Ärge rääkige oma brändist. Rääkige inimestest ja looge liigutavaid lugusid. Mitte kedagi ei huvita teie bränd kui see jutt tuleb teie suust. Pange inimesed lugusid looma ja edasi rääkima. Looge visuaalset sisu, mis on lugejale huvitav ja atraktiivne ja mida jagatakse sõprade ja tuttvatega ning mida meedia võimendab.

TREND 3: MOBIILIST SAAB PÕHIKANAL

Mobiil on esimene ja viimane koht, mille kaudu klient näeb sinu infot. Ehk mobiili ekraanist saab primaarne ekraan teleri ja arvutiekraani asemel. Kui sinu content-kanalid on kliendi jaoks ebamugavad, siis ta loobub nendest. Seega soovitan võimalikult kiiresti korrastada oma veebilehe ja teha see mobiilikasutajale mugavaks.

TREND 4: INIMESED AINULT EI TARBI SISU, VAID LOOVAD SISU ISE

Me usume seda, mida meie sõbrad postitavad sotsiaalmeediasse ja mis jõuab meie uudisvoogu. Ja me usume seda järjest enam. Lisaks loome me ise sisu: sõimates poliitikuid, kommenteerides spordisündmusi, kritiseerides avaliku elu tegelaste riietust, mõnitades presidentiprouat, jne. Sõprade jagatud postitustes me usume isegi seda, mis ei ole tõsi. Usume, sest sõbrad jagasid. Ja me jagame neid lugusid edasi.

TREND 5: SA OLED SEE, KES SA OLED GOOGLE’I ARVATES

Nii tarbijad kui ka B2B kliendid usaldavad seda, mida nad näevad Google’i otsingu esilehel. Kuna täna luuakse ettevõttest esmamulje online’is, siis kui sind ei ole Google’i esilehel, ei ole sind olemas.

TREND 6: 360-KRAADI TURUNDUSEST 365-PÄEVA TURUNDUSENI

Kui digitaal kui meediaväljund tekkis, siis turundajad hakkasid rääkima 360-kraadi turundusest. Ehk kuidas me oma meediaeelarvega katame võimalikult efektiivselt võimalikult palju meediakanaleid, et jõuda võimalikult paljude inimesteni. Seejuures integreerides traditsioonilise meedia uue meediaga. Täna me räägime sellest ikka veel, kuigi me teame, et see mudel ei toimi juba ammu. Aga meediaagentuurid ei ole leidnud uut nende jaoks tasuvat mudelit ja seetõttu sellest jätkuvalt ka räägitakse. Aeg on aga hakata rääkima hoopis 365-päeva turundusest. Pole oluline kui suure katvuse sa oma lühikese kampaaniaga saad. Palju olulisem on kui kaua sa suudad hoida oma brändi, toodet või teenust atraktiivse ja ihaldusväärsena. Kui kaua inimene sinu brändis elab? Kas 14 päeva 360-kraadi mudeliga või 365 päeva 365-päeva mudeliga?

TREND 7: PLATVORMID POLE OLULISED

Platvormidele ja tehnilistele lahendustele ei keskenduta. Neid ei arendata oma rahadega. Neid laenutatakse ja kasutatakse oma lugude rääkimiseks, oma content’i tarbijale viimiseks. Me sageli unustame, et lood ei ole Google Adwords’is või Facebook Ads’is. Need on kõigest platvormid, ehk vahendid meie lugude levitamiseks.

Teema kokkuvõtteks mõtle sellele, et kui sina ei anna auditooriumile seda, mida auditoorium soovib, siis ta leiab selle kusagilt mujalt.

Kui sul tekkis mõtteid või sa tahaksid sel teemal pikemalt juttu ajada, siis kirjuta mulle margo.kytt@imagine.ee. Lepime aja kokku, joome kohvi ja ajame juttu. Teema on ju väga huvitav.

Margo Kütt, Imagine loovjuht ja strateegiline planeerija