Imeline Teadus ja Imeline Ajalugu on Eestis suure populaarsuse võitnud ajakirjad. Tegime veebikampaania, et viia ajakiri võimalikult paljude inimesteni, kes seni kumbagi ajakirja tellinud, võib-olla isegi lugenud ei olnud. Kampaania tulemusena saime üle 12000 proovitellimuse ja kampaanialehe konversioonimäär oli 47%.
Lähteülesanne
Jõuda potentsiaalsete tellijateni, kes pole kumbagi ajakirja enne tellinud. Numbriliselt väljendatuna oli oluline saada 2000 uut [...]
Imeline Teadus ja Imeline Ajalugu on Eestis suure populaarsuse võitnud ajakirjad. Tegime veebikampaania, et viia ajakiri võimalikult paljude inimesteni, kes seni kumbagi ajakirja tellinud, võib-olla isegi lugenud ei olnud. Kampaania tulemusena saime üle 12000 proovitellimuse ja kampaanialehe konversioonimäär oli 47%. LähteülesanneJõuda potentsiaalsete tellijateni, kes pole kumbagi ajakirja enne tellinud. Numbriliselt väljendatuna oli oluline saada 2000 uut proovitellimust. Just proovitellimus oli oluline, et aktiivse pealemüügiga saada hiljem pikaajalisi tellijaid. Hilisem eesmärk oli nendest proovitellijatest päristellijate konverteerimine. Plaani kohaselt pidi päris tellijaks saama 20% proovitellijatest ehk kokku oli vaja saada 400 uut klienti. SõnumKuna ajakiri on toode, millega suhestumiseks vajab inimese isiklikku kogemust, otsustasime anda võimaluse nendega soodsalt tutvuda. Nii sai kampaania sõnumiks: kaks numbrit Imelise Teaduse või Ajaloo ajakirja 1 € eest! Sõnum oli väga selge, konkreetne ning üheselt mõistetav. Seda toetasid nii reklaamid kui ka kampaanialeht, mis suunasid külastajaid väga loogiliselt tellimuseni. Imelise Teaduse ja Imelise Ajaloo ajakirjad on väga hea sisulise kvaliteediga ning varasemast kogemusest teadsime, et loobujaid ei ole väga palju. Seetõttu sobiski nö „narkodiileri põhimõte“ – anda toode algul väga soodsalt või tasuta, et klient saaks isikliku kogemuse. Äriline lähenemineSisuliselt otsustasime rakendada ärimudelit, kus toimib põhimõte – kui soovid midagi saada, tuleb esmalt omalt poolt kliendile midagi anda. Soodne tutvumishind sobis selleks ideaalselt. 1 € toimis sõnumina väga hästi, sest on konkreetne ja igaühele selgelt ettekujutatav (kasvõi eurose mündina). Pealegi, 1 on tunnetuslikult väga väike number. On väga tõenäoline, et kui hinnaks oleks olnud 99 senti, poleks see nii head tulemust teinud, kuna see on raskemini määratletav suurus. TulemusedTellijate arv
Kampaania periood oli vaid üks nädal. Periood oli nõnda lühike seetõttu, et ajakirjade trükkimineku ajaks oli tarvis teada täpset trükitavate eksemplaride arvu. Kampaania äritulemusProovitellijatele tehti 2013. aasta talvel telefonimüüki, et saada proovitellijate seast võimalikul tpalju nö “päris” tellijaid. Proovitellimustest konverteerus 30% hiljem telemarketingi tulemusena pikaajalisteks tellijateks. See tegi kokku 4000 tellimust ehk algne eesmärk ületati 10-kordselt. Kampaania ROI oli 774%. Iga kampaaniasse investeeritud euro tõi tagasi 8,7 €. Ja seda ainuüksi esimese aasta tellimustelt. Kogemuse põhjal jätkab 2/3 saadud pikaajalistest tellijatest veel tellimist ka teisel aastal. Kampaanialehe külastajate arv Tulemus: üle 25000 unikaalse külastaja. Konversioonimäär – 47% Samas oli kampaanialehe põrkemäär vaid 21%, mis näitab, et lisaks heale pakkumisele oli kampaania sõnum selge ja maandumislehe kvaliteet kõrge. Tabasime uusi tellijaid Kuluefektiivne meedialahendus Kõige soodsama klikihinna ning parima tulemuse tõid just Clickiti reklaamivõrgustik ning ka Facebooki reklaam. Kõige kallimaks kanaliks osutus Delfi bännerreklaam. Varasemalt oleme Imelise Teaduse ja Imelise Ajaloo kampaaniates palju kasutanud kolmandate osapoolte e-postiliste. Nii ka seekord – see on kuluefektiivne lahendus ja kiiresti suure hulga potentsiaalsete klientideni jõudmiseks on see väga hea kanal. Mida me sellest kõigest õppisime?
|