Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Blogfest 2011: Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord

Lisa oma blogi
Siin mõned meeldejäävamad mõtted hetkel toimuva Blogfest 2011 ettekannetest, kohapealt. “Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord”, Toomas Toots, CEO, Freqmedia Blogid: Blogimise aktiivsus Eestis langeb. Eelmisel aastal aktiivseid blogisid – 6000, üle-eelmisel aastal 8000. Viimase kolme kuu jooksul on Eestis aktiivseid blogisid kõigest 4600. Kolme-kande blogisid tuleb iga päev juurde, aga need kustuvad peagi. Kokkuvõtteks: blogimise haip on üle läinud, kvaliteetsemad [...]

Siin mõned meeldejäävamad mõtted hetkel toimuva Blogfest 2011 ettekannetest, kohapealt.

“Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord”, Toomas Toots, CEO, Freqmedia

Blogid: Blogimise aktiivsus Eestis langeb. Eelmisel aastal aktiivseid blogisid – 6000, üle-eelmisel aastal 8000. Viimase kolme kuu jooksul on Eestis aktiivseid blogisid kõigest 4600.

Kolme-kande blogisid tuleb iga päev juurde, aga need kustuvad peagi. Kokkuvõtteks: blogimise haip on üle läinud, kvaliteetsemad on jäänud.

Argument blogimise kasuks:   info blogidest tuleb mingi vastava märksõnaga seotud otsingu peale otsimootoris kergemini välja kui mingi vastav kanne Facebookis.

Twitter: Leitud ca 10500 Eesti Twitteri kontot. Aktiivseid Twitteri kontosid on Eestis praegu ca 5000, viimasel ajal lisandub ca 150  Twitteri kontot kuus. Päeva jooksul säutsutakse Eesti Twitteri kontodel kokku ca 7500 korda.

Twitteri peamine märksõna Eestis: Justin Bieber.

Peamine kasutus: noored kasutavad Twitterit aegajalt MSN-i või Skype asemel igapäevaseks suhtluseks, mingit sisu kvaliteeti ei aetagi taga.  Eestis jälgitakse kõige rohkem Mihkel Raua kontot (ca 3 korda rohkem kui Estonian Airi kontot).

Samas ei saa päriselt öelda, et Twitteris ei maksa üldse turundust teha, tuleb analüüsida, kuidas Twitter sihtgrupile sobib ja otsustada selle pealt.

Facebooki fännilehed.

2 nädalaga tehakse 100-s suuremas (fänne 5000  või rohkem) mõõdetavas fännilehes ca 15000 postitust/kommentaari 9500 kasutajalt.

Lisaks fännide numbrile tuleb jälgida ka seda, kui aktiivne on fännilehe enda omanik ja kui aktiivsed on fännid. Näiteks Hannah on fännide arvult üks suuremaid fännilehti (üle 60  000), kuid sisaldab vaid väheseid Hannahi kandeid stiilis “I am feeling creative today!” või  “+25 C! I like it a lot!”. Sellised kanded ei loo ka  mingit erilist diskussiooni.

Samas Estonian Airi fännilehel on vähem fänne, kuid sisu on oluliselt huvitavam/kasulikum ning ka fännide diskussioon on oluliselt aktiivsem.

AleCoq on hea näide, kuna tema suudab fännidelt välja võluda märkimisväärse diskussiooni iga oma sissekande kohta.

Fännide aktiivsus: sul võib küll olla 50  000 fänni, aga fännileht ei ole just kõige paremini rakendatud,  kui neist on aktiivsed kõigest 50 fänni.

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega