Mina räägin e-postireklaamist eelnevatest ettekannetest veidi teise nurga alt. Kui tavaliselt analüüsime e-posti lugemist numbrite alusel, CTR jm, siis need annavad tegelikult ju vaid ühe osa infost. Mina uurisin seda, mis tunded inimesi valdavad e-kirju lugedes, mis mõjutab neid e-kirju avama, linkidele klikkima ja muud.
Uuringu metoodika: think-aloud intervjuu ja eksperiment. Uurisin 4 kirja, 4 muudetud [...]
Mina räägin e-postireklaamist eelnevatest ettekannetest veidi teise nurga alt. Kui tavaliselt analüüsime e-posti lugemist numbrite alusel, CTR jm, siis need annavad tegelikult ju vaid ühe osa infost. Mina uurisin seda, mis tunded inimesi valdavad e-kirju lugedes, mis mõjutab neid e-kirju avama, linkidele klikkima ja muud.
Uuringu metoodika: think-aloud intervjuu ja eksperiment. Uurisin 4 kirja, 4 muudetud kirja ja eraldi ka e-kirja 7 elementi.
Tulemused:
- Sotsiaalne surve: inimesed häbenevad öelda, et loetakse e-postireklaami. Hea uudis – tegelikult neid ikkagi loetakse!
- Kui inimesel ei ole huvi e-kirja vastu, siis ta seda ei ava, olgu copy nii äge kui tahes. Pealkiri loeb!
- 2/3 inimesi vaatab kõigepealt saatjat. Kui see ei ole usaldusväärne, siis ei loeta edasi.
- Milline pealkiri paneb avama? Huvitav ja selge! Aga trikitada saad inimest vaid ühe korra.
- Kiri lahti – mis edasi? Sul on aega ca 3-5 sekundit, sest selle aja jooksul inimene otsustab, kas hakkab lugema või mitte.
- On pildi-inimesed, on teksti-inimesed. Mõlemat on üksjagu. Nooremad on rohkem pildi-inimesed, vanemad tekstiinimesed. Ca 4/5 uuringus osalejatest e-kirjas pilte alla ei laadinud. Mõtle, kuidas selles olukorras silma paista.
- Tekst – algus on kõige tähtsam. Alusta algusest, pealkirjasxt ja juhtlõigust.
- Personaalne pöördumine meeldib. Töötab eriti 50+ sihtrühmas. Noored on personaalse pöördumise vastu suhteliselt skeptilised.
- Tekst peab olema selge. Lugejatel pole mängutuju.
- Call to action: anna infot täpselt ühes asjas. Ilma selleta võid kirja saatmata jätta.
- E-post on personaalne elamus. Ideaali ei ole olemas.
- Üks keskne sõnum korraga!
- Soovitus: käitu ilusti, ole viisakas külaline, sest sa sisened inimese personaalsesse sfääri.
: Jaga teistega