Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

ADM Interactive - Best Internet: “Kuidas loetakse e-postireklaami”. Raimo Matvere ADM-ist

Lisa oma blogi
Mina räägin e-postireklaamist eelnevatest ettekannetest veidi teise nurga alt.  Kui tavaliselt analüüsime e-posti lugemist numbrite alusel, CTR jm, siis need annavad tegelikult ju vaid ühe osa infost. Mina uurisin seda, mis tunded inimesi valdavad e-kirju lugedes, mis mõjutab neid e-kirju avama, linkidele klikkima ja muud. Uuringu metoodika: think-aloud intervjuu ja eksperiment. Uurisin 4 kirja, 4 muudetud [...]

Mina räägin e-postireklaamist eelnevatest ettekannetest veidi teise nurga alt.  Kui tavaliselt analüüsime e-posti lugemist numbrite alusel, CTR jm, siis need annavad tegelikult ju vaid ühe osa infost. Mina uurisin seda, mis tunded inimesi valdavad e-kirju lugedes, mis mõjutab neid e-kirju avama, linkidele klikkima ja muud.

Uuringu metoodika: think-aloud intervjuu ja eksperiment. Uurisin 4 kirja, 4 muudetud kirja ja eraldi ka e-kirja 7 elementi.

Tulemused:

  • Sotsiaalne surve: inimesed häbenevad öelda, et loetakse e-postireklaami. Hea uudis – tegelikult neid ikkagi loetakse!
  • Kui inimesel ei ole huvi e-kirja vastu, siis ta seda ei ava, olgu copy nii äge kui tahes. Pealkiri loeb!
  • 2/3 inimesi vaatab kõigepealt saatjat. Kui see ei ole usaldusväärne, siis ei loeta edasi.
  • Milline pealkiri paneb avama? Huvitav ja selge! Aga trikitada saad inimest vaid ühe korra.
  • Kiri lahti – mis edasi? Sul on aega ca 3-5 sekundit, sest selle aja jooksul inimene otsustab, kas hakkab lugema või mitte.
  • On pildi-inimesed, on teksti-inimesed. Mõlemat on üksjagu. Nooremad on rohkem pildi-inimesed, vanemad tekstiinimesed. Ca 4/5 uuringus osalejatest e-kirjas pilte alla ei laadinud. Mõtle, kuidas selles olukorras silma paista.
  • Tekst – algus on kõige tähtsam. Alusta algusest, pealkirjasxt ja juhtlõigust.
  • Personaalne pöördumine meeldib. Töötab eriti 50+ sihtrühmas. Noored on personaalse pöördumise vastu suhteliselt skeptilised.
  • Tekst peab olema selge. Lugejatel pole mängutuju.
  • Call to action: anna infot täpselt ühes asjas. Ilma selleta võid kirja saatmata jätta.
  • E-post on personaalne elamus.  Ideaali ei ole olemas.
  • Üks keskne sõnum korraga!
  • Soovitus: käitu ilusti, ole viisakas külaline, sest sa sisened inimese personaalsesse sfääri.

Twitter LinkedIn Facebook Digg Delicious Google Bookmarks Technorati Favorites : Jaga teistega