ADM-i strateeg Hendrek Kraavi räägib Best-Internetil veebikeskkonna sisu strateegia loomisest.
Kodulehe kvaliteetsel sisul on ettevõtte jaoks suur väärtus. Sisu on tihti oluliselt rohkem väärt, kui veebi tehniline rakendus – mõelge, kui palju hea sisu väljatöötamine aega ja tööd nõuab ning kui palju see võib ettevõttele kasu genereerida. Sisu strateegia on vajalik eelkõige seetõttu, et see aitab [...]
ADM-i strateeg Hendrek Kraavi räägib Best-Internetil veebikeskkonna sisu strateegia loomisest. Kodulehe kvaliteetsel sisul on ettevõtte jaoks suur väärtus. Sisu on tihti oluliselt rohkem väärt, kui veebi tehniline rakendus – mõelge, kui palju hea sisu väljatöötamine aega ja tööd nõuab ning kui palju see võib ettevõttele kasu genereerida. Sisu strateegia on vajalik eelkõige seetõttu, et see aitab sisu väärtust oluliselt tõsta. Mõisted:
Tavalised probleemid veebi sisu loomisel:
Kui küsida, et milline copywriter suudab kirjutada veebicopy-t, siis võib vastata ka nii, et hästi lahtikirjutatud sisustrateegia aitaks oluliselt iga copywriterit, ka neid, kellel veebitekstide kirjutamise kogemust ei ole. Kui on ette antud mõistlikult kirjeldatud sisustandardid, siis on teksti loojal – või loojatel – palju lihtsam oma tööd teha. Sisu strateegia kirjeldab:
Info kogumine Selles etapis pannakse paika see, millist sisu on võimalik ja mõistlik luua. See sisu, mida on mõistlik ja mida saab luua, on tegelikult kasutajate tahtmise, äri eesmärkide ja reaalsete ressursside kokkupuutepunkt. Tihti on ressurssid väga oluline osa – saab luua sellist sisu, mille loomiseks on aega ja raha. Üle omaenese varju hüpata ei saa. Otsustage:
Kust saada lähteinfot, milline võiks keskkonna sisu olla:
Sisuinventuur võib olla nii kvantitatiivne kui kvalitatiivne. Kvantitatiivne sisuinventuur kaardistab sisu ja selle allikad. Kvantitatiivne sisu-uuring on suhteliselt lihtne:
Kvalitatiivne uuring on keerulisem, sest kogu sisu tuleb põhjalikult läbi töötada ja hinnata:
Sisuinventuur näitab, kui palju vajalikku sisu kokku on – annab ka ettekujutuse projekti mahust. Inventuur võimaldab ka näidata, millised on äripoole ootused, kasutajate ootused, milline on olemasolev sisu ja millist sisu on puudu. Mida on vaja teha. Planeerimise käigus tuleb kirjeldada:
Nüüd on olemas projektiplaan ja algab töö kõige raskem osa: analüüs. Analüüs tegeleb järgmiste teemadega ja kaardistab lahendused:
Sisustrateegia loomise samme ja meetodeid saab rakendada selles mahus, mis on iga konkreetse ettevõtte suuruse ja vajaduste juures mõistlik. Olulised on kirjutada kõigile sisu loojatele sisujuhised. Sisujuhised on töövahend ja lähtepunkt kõigile sisu kirjutajatele. Sisujuhised:
Konkreetse sisulehe jaoks (kõige raskem osa sisujuhise kirjutamise tööst, aga kõige vajalikum):
Edasi läheb töö lihtsamaks. Saab hakata looma sisu ja hinnata seda vastavalt sisujuhistele, siis saab seda testida ja live testida. Järgmiseks sammuks on pidev monitoorimine, veebianalüütika, tagasiside kogumine ja analüüs ning miks mitte ka “mujal” toimuva jälgimine. |