Disclaimer: blogin otse Best Interneti ettekandelt, seega võivad tekstis esialgu mõned vead sees olla.
Kaupo Kalda (OKIA) & Marko Saue (GOAL). Uuringu “Eesti sotsiaalmeedia turundus 2011” esmaettekanne ja näited parimatest praktikatest. Diskussioonis osalevad: Marika Raiski, Elisa Eesti, Jaan Naaber, Sportland
Eesti sotsiaalmeedia turunduse raport 2011
Uuriti 11 ettevõtet, kes Eestis sotsiaalmeediat aktiivselt kasutavad. Kõigepealt uuriti sotsiaalmeedia strateegia olemasolu:
3 [...]
Disclaimer: blogin otse Best Interneti ettekandelt, seega võivad tekstis esialgu mõned vead sees olla. Kaupo Kalda (OKIA) & Marko Saue (GOAL). Uuringu “Eesti sotsiaalmeedia turundus 2011” esmaettekanne ja näited parimatest praktikatest. Diskussioonis osalevad: Marika Raiski, Elisa Eesti, Jaan Naaber, Sportland Eesti sotsiaalmeedia turunduse raport 2011 Uuriti 11 ettevõtet, kes Eestis sotsiaalmeediat aktiivselt kasutavad. Kõigepealt uuriti sotsiaalmeedia strateegia olemasolu:
Marika kommentaar: Elisa on teinud sots. meedias turundust nii strateegiata kui strateegiaga ja viimane töötas loomulikult paremini. Kaupo: tihtipeale ei ole ettevõttel üldse ei e-turunduse strateegiat ega ka üldse turunduse strateegiat, rääkimata sotsiaalse meedia strateegiast. Tänapäeval tehakse sots.meediat paraku eraldi muust turundustegevusest, nö. lisaks ja seda ei seota teiste turundustöödega piisavalt. On ka suhtlemisprobleeme erinevate agentuuride vahel (reklaamiagentuur, e-turundusagentuur jt). Sots. meedia ei ole maailm omaette, vaid üks osa turundusest. Millised olid ettevõtete sotsiaalse meedia turunduse erinevad eesmärgid aastad 2011:
Mis kanaleid kasutati:
Seda, et keegi ei maininud Youtube, näitab pigem seda, et Youtube ei peeta sots. meedia kanaliks. Sotsiaalmeediat võib kasutada ka lihtsalt reklaamikanalina. Facebookis saab näidata ka konkurentide fännidele oma ettevõtte bännereid, seal on võimalik sihtgruppi väga peenelt sättida. Kõik 11 ettevõtet olid Facebookis läbi viinud auhinnakampaaniaid. Nende tulemusi hinnati järgmiselt:
Marika kommentaar: osa auhinnamänguga tulnud fännidest läheb tõenäoliselt ära. Hea idee on kasutada oma firmaga seotud auhindu, siis on tõenäosus suurem, et fännideks hakkavad inimesed, keda lisaks auhinnale ka teie firma ja tooted huvitavad. Kas kogute Facebooki fännide kontaktandmeid? Kui jah, siis kuidas?
Tihti tuleneb see sellest, et sotsiaalmeediat ei integreerita teiste kanalitega (e-postiturundus, muu andmebaasiturundus vm) ja ei nähta suurt pilti. 10000 e-mailiaadressi võib olla väärtuslikum kui 30000 fänni. Planeerige oma turundustegevustesse e-mailide kogumine koheselt sisse ja planeerige ka strateegia, kuidas neid kontakte kasutada. Oma kontaktlist ja oma fännid on iga ettevõtte jaoks ju teatud mõttes “oma meedia”, mis on väga soodsa hinnaga ja ei kao mitte kuhugi, need inimesed on olemas ja ootavad teie sõnumeid, ei pea hakkama jälle nullist investeerima. Muidugi ei tohi neid pikaks ajaks “maha jätta”, aga kui sul on vahepeal väike vaikusperiood, siis sellest ei juhtu suurt siiski midagi. Paljud ettevõtted kasutavad Facebooki selleks, et saada inimesi oma pärismaailma poodi kohale, selleks pakutakse Facebookis mingeid väikeseid kingitusi või hüvesid poodi kohaleminemise eest. Kuidas mõõdate sotsaalmeedias tegutsemise tulemuslikkust?
Tihti saab mõõta ka inimeste meelsust Facebookis. Näiteks on juhuseid, kus mõni ettevõte saab hakkama mingi fopaaga ja tema Facebooki sein valatakse vihaste teadetega üle. Siis sõltub palju sellest, kuidas ettevõte oskab sotsiaalse meediaga hakkama saada sellises kriisisituatsioonis. Näiteks riigitasemel võiks Facebooki kasutada ka kriisikommunikatsioonikanalina (näiteks valimiste, üleujutuste vms ajal), sest valdav enamus inimesi on Facebookis ja Facebooki sait ülisuure tõenäosusega kohe kuidagi maha ei kuku. Kas sotsmeedia areng on ettevõtte sisemisi protsesse muutnud?
Muutused:
Kuidas on sots meedia mõjutanud müügitulemusi:
Milline on teie ettevõtte jaoks olnud viimase aasta suurim õnnestumine sotsiaalmeedia valdkonnas?
Ebaõnnestumisi eriti välja ei toodud, üldiselt piirduti selliste kommentaaridega ebaõnnestumiste või probleemide kohta:
Millised rõhuasetused on sotsiaalmeedia tegevustes plaanis aastal 2012?
Kas plaanite 2012. aastal sotsmeediale senisest rohkem tähelepanu pöörata?
Tehnilised võimalused arenevad väga kiiresti, FB võimalused suurenevad, samas tekivad ka uued võrgustikud, võibolla kolib rahvas varsti Google + ümber nii, nagu nad Orkutist Facebooki kolisid. |