Eesti e-maili turunduse raport ja näited parimatest praktikatest: Mikk Orglaan.
Disclaimer: blogin otse Best Interneti ettekandelt, seega võivad tekstis esialgu mõned vead sees olla.
Uuring keskendus sellele, mida ettevõtted muutsid viimase aasta jooksul oma e-mailiturunduses. Uuriti, ka mida tegi keskmine Eesti e-mailiturundaja eelmisel aastal.
Uute kontaktide leidmise strateegiad aastast 2011: andmeid kogutakse CRM-ist, Facebookist, e-poes ostu sooritamise käigus, [...]
Eesti e-maili turunduse raport ja näited parimatest praktikatest: Mikk Orglaan. Disclaimer: blogin otse Best Interneti ettekandelt, seega võivad tekstis esialgu mõned vead sees olla. Uuring keskendus sellele, mida ettevõtted muutsid viimase aasta jooksul oma e-mailiturunduses. Uuriti, ka mida tegi keskmine Eesti e-mailiturundaja eelmisel aastal. Uute kontaktide leidmise strateegiad aastast 2011: andmeid kogutakse CRM-ist, Facebookist, e-poes ostu sooritamise käigus, kampaaniate käigus, maandumislehtedelt jm. Suhteliselt vähe kasutatakse maandumislehe võimalusi andmete kogumiseks. Vähe kasutatakse ka kinnituskirju (näiteks uudiskirjaga liitumise kinnituskiri, ostu kinnituskiri jm). Kui erinevad kliendibaasid (näiteks eesti- ja venekeelsed kirjasaajad, eri vanuserühmad vm) käituvad erinevalt, tasub uurida: kas on tegemist kontaktandmete erineva kvaliteediga, e-mailisõnumi erineva efektiivsusega või mõne muu tehnilise põhjusega, või käituvadki need sihtgrupid väga erinevalt. Sotsiaalmeediaga integreerimine: kui su e-mailis on link Facebooki, ei ole see veel sotsiaalse meediaga integratsioon. Kirja võib üles ehitada nii, et kirja saab “sõbraga jagada”, sama funktsiooni saab lisada ka maandumislehele. Tavalised vead: igavad, sisutühjad kirjad, liiga suured pildid, piltidel puuduvad alternatiivsed tekstid, pildid on manustena kaasas, manused on suured, pildid on väikeseks tegemata, pildid kustutakse liiga ruttu peale kirja saatmist. Suur osa ettevõetest (üle 45% protsendi) ei tea, kas sihtgruppide segmenteerimine e-mailide saatmiseks on mõtekas või mitte. Ca 14% arvas, et see ei ole vajalik. Millele rõhku pöörata e-postiturunduse juures:
Trend: järjest raskemaks läheb kirjadele tähelepanu saamine. Üha vähem loetakse kirju. Samas sõltub väga palju kirjast endast, on võimalik saada väga häid tulemusi. Oluline on mõista, miks mõni kiri “töötab”. Ühe kampaania ROI võib olla suurem kui esialgsed mõõtmised näitavad, sest sellest initseeritud korduvoste on raske mõõta. Analüüside tulemusena on võimalik üsna kergesti tõsta e-postiturunduse tulemusi ca 25%. |