Täna kuulutati välja Äripäeva Turunduse TOP 2011 võitjad. Best Marketing teeb siinkohal avalikuks valdkondade võitjad. Esmaspäeval, 19. septembril ilmub Äripäeva vahel eriväljaanne Turunduse TOP, kust saab TOP-i võitjate, finalistide ja edetabelite kohta pikemalt lugeda.
ÄRIPÄEVA TURUNDUSE TOP 2011:
● Ajakirjade osas läks võit jagamisele: ● Ajalehed – Maaleht ● Internetikeskkonnad – Delfi ● Raadiojaamad – Star FM, Power Hit Radio ● TV – TV3 ● E-turundusagentuurid – ADM Interactive ● Kommunikatsioonibürood – võit läks jagamisele: Corpore ja KPMS & Partnerid ● Meediaagentuurid – Inspired Communications ● Otseturundusfirmad – Express Post ● Produktsioonifirmad – Reede OÜ ● Reklaamiagentuurid – The Division ● Turu-uurijad – võitjaid oli lausa 4: EMOR TNS, GFK, Norstat ja SaarPoll ● Välireklaam – JCDecaux Eesti ● Üritusturundus – Kuusk OÜ ● Agentuuritulu koondTOPi võitja- Inspired Communications Turunduse TOP-i on Äripäev koostanud juba 11 korda, sel aastal lisandusid uue valdkonnana produktsioonifirmad. Metoodikast: Metoodikas lisandus sel aastal ühe mõõdikuna lisaks müügitulule või agentuuritulule ja nende kasvudele ka 2010. aasta ärikasum. Metoodika muudatus puudutas järgmisi valdkondi: e-turundusagentuurid, reklaamiagentuurid, meediaagentuurid, otsepostitus, suhtekorraldusfirmad, turu-uuringufirmad, välimeediafirmad. • ajakirjade, ajalehtede, internetikeskkondade, raadiote ja telereklaami TOPi ettevõtted/üksused seati 2 edetabelisse: reklaami netokäive 2010, reklaami netokäibe kasv 2010.a võrreldes 2009.a. • e-turundusagentuuride TOPi ja reklaamiagentuuride TOPi agentuurid seati 3 edetabelisse: agentuuritulu 2010, agentuuritulu kasv 2010.a võrreldes 2009.a., ärikasum 2010. agentuuri tulu = müügitulu miinus ostetud kaubad ja teenused. • meediaaagentuuride TOPi, kommunikatsioonibüroode TOPi ja välireklaami TOPi ettevõtted seati 3 edetabelisse: müügitulu 2010, müügitulu kasv 2010.a võrreldes 2009.a., ärikasum 2010. a. • otseturundusettevõtete TOPi ettevõtted seati 2 edetabelisse: otseturunduse müügitulu 2010, otseturunduse müügitulu kasv 2010.a võrreldes 2009.a. • turu-uuringufirmade TOPi ettevõtted seati 2 edetabelisse: turu-uuringutega seotud käive 2010, turu-uuringutega seotud käibe kasv 2010.a võrreldes 2009.a. • produktsioonifirmade TOP ja üritusturundusfirmade TOPi ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal. Arvutamise aluseks võtsime 2010. aasta müügitulu, müügitulu kasvu võrreldes 2009. aastaga, 2010. aasta ärikasumi, kasumi kasvu võrreldes 2009. aastaga, rentaabluse aastal 2010 ja varade tootlikkuse aastal 2010. • agentuuritulu KoondTOPi arvutustes osalesid: e-turundus-, meedia-, reklaamiagentuurid, kommunikatsioonibürood ja üritusturundusifirmad. Ettevõtted seati edetabelisse agentuuritulu mahu alusel 2010. aastal. • Kõigis valdkondades reastati iga näitaja põhjal ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Edetabelite punktid liideti. Võitis kõige vähem punkte kogunud ettevõte.
|