Eurobesti esimene päev on seljataga. See päev oli pahupidi. See päev kujunes täpselt selleks nagu ta kujunema ei pidanud. Igavatest said huvitavad, huvitavatest igavad. Headest ettekannetest halvad, halbadest head. Imagine’lased ei tahtnud midagi maha magada. Noh, tegelikult esimese ettekande isegi tahtime, sest see tundus üsna igav, aga otsustasime siiski päeva päris alguseks kohale minna, mis […]
Eurobesti esimene päev on seljataga. See päev oli pahupidi. See päev kujunes täpselt selleks nagu ta kujunema ei pidanud. Igavatest said huvitavad, huvitavatest igavad. Headest ettekannetest halvad, halbadest head. Imagine’lased ei tahtnud midagi maha magada. Noh, tegelikult esimese ettekande isegi tahtime, sest see tundus üsna igav, aga otsustasime siiski päeva päris alguseks kohale minna, mis osutus päeva parimaks ideeks. Paremaks isegi sellest, et bränditeadlike inimestena (haha) einestasime lõuna ajal McDonaldsis, mille tooted olid oluliselt maitsvamad eile õhtul meie teele jäänud Itaalia restorani omadest – sealne pizza on suufaroriit igal aastal toimuval halvimate pizzaauhindade jagamisel, kui selliseid auhindu kuskil jagatakse. Aga nüüd päeva juurde. Esimene ettekanne teemaks oli “Redesign Finland”. Igav, mõtlesime me, aga eksisime. Härrased soome ettevõttest Bob The Robot rääkisid sellest, kuidas soome rahvussümbolid lipp ja vapp on paremäärmuslike liikumiste tõttu halva maine külge saanud ning nii otsustati käivitada identiteediprojekt Lühidalt öeldes: Soome sümbolitest taheti disainida midagi uut. Midagi, mida võid kasutada sisuliselt ükskõik kus ja tunda end seejuures uhke soomlasena. Selleks võeti appi Rootsi disainerid (väärib omaette teemat, ma tean!), kes hakkasid soomlaste identiteeti looma. Lõpuks tuldi välja imelihtsa lahendusega, kus kasutati Soome lipul risti moodustavat sinist värvi. Eks kõigil on oma arvamus, kas lahendus oli geniaalne või mitte, aga kuna meie AD Liisi ütles, et see oli ilus, siis me usume teda ja sellega on case close’d. Taustaga võite lähemalt tutvuda Youtube videos või Facebooki lehel. Mõned tasemelt seinast-seina loengud hiljem asusid lavale digiettevõtte The Pop Up Agency lahedad tüübid, kes läksid kohe kindla peale, et rahvast enda poole võita. Alustuseks näidati nunnusid kassivideoid ja selgitada juurde, miks need kiisud on just nagu nemad ise. Rahvas naeris ja ootas enamat. Enamat aga ei tulnud. Tüübid rääkisid, millal nad oma ettevõtte lõid, millega nad tegelenud on, milline näeb umbkaudu välja nende tööprotsess jne. Ei imestaks, kui see punt oleks ise peale maksnud, et Eurobestil esineda – puhas reklaamijutt. Kummaline oli ka see, et küsimustevoorus kiitsid mikrofoni teatepulgana edasi andnud inimesed publikust meeste ettekannet ülivõrretega. “It was fantastic”, “Brilliant, guys, You look so cool” ja blablabla. Kui keegi küsis, kas teemaatikale ka vastaksite, siis keerutati midagi, et tegelikult kestab protsess informatsiooni kogumisega ikka kauem ja tegelikult oli meeste nägudest näha, et nad hea meelega paneks uuesti need kassivideod käima. Ärge uskuge pealkirju! |