Kas teile meenub mõni bränd, mille reklaamnägu on või on olnud Albert Einstein? Ega vist? Aga intellekti ja geniaalsuse sümbolit on kasutatud väga paljudes, sealhulgas ka väga intrigeerivates reklaamkampaaniates. Tuntud inimese kasutamist reklaamis võib nimetada doonorluseks, kuna osa isiku imidžist kandub üle brändile. Aga ülekanne toimub ka brändilt isikule, seega tuleks reklaamnäo valikul hoolikalt kaaluda, [...]
Kas teile meenub mõni bränd, mille reklaamnägu on või on olnud Albert Einstein? Ega vist? Aga intellekti ja geniaalsuse sümbolit on kasutatud väga paljudes, sealhulgas ka väga intrigeerivates reklaamkampaaniates. Tuntud inimese kasutamist reklaamis võib nimetada doonorluseks, kuna osa isiku imidžist kandub üle brändile. Aga ülekanne toimub ka brändilt isikule, seega tuleks reklaamnäo valikul hoolikalt kaaluda, mis on eesmärk. Võib ju vaielda, kas inimesele peaks firma nimega seonduma mõni konkreetne isik või mitte. Pigem on vist oluline, et brändi imidžiloome tulemusena tekiksid assotsiatsioonid väärtuste ja tundeelamustega, mida reklaamnägu esindab ja esile kutsub. Muidugi on küsimus, kas iga assotsiatsioon on vajalik ja kuidas toimub assotsiatsioonide teisenemine juhul, kui brändi imidži ja kuulsuse imidži vaheline seos ei ole otsene. 2010. aastal andis Jeruusalemmas asuv Heebrea Ülikool kohtusse General Motorsi, kes kasutas ühes oma autoreklaamis poolpaljast Albert Einsteini ja sloganit "Ideas are sexy too". Kuna Einsteini autoriõigused kuuluvad eelpool nimetatud ülikoolile ja General Motors pildi kasutamiseks luba ei küsinud, nõudis ülikool firmalt 75 000 dollari suurust kahjutasu. Võib oletada, et trahvisumma oli kampaania eelarvesse juba sisse arvestatud, aga see selleks. Antud juhul tekib hoopis küsimus, kas Einsteini musklisse pumpamine oli ikka kogu seda raha ja vaeva väärt. Vastus ei ole muidugi ühene, aga andmaks edasi oma mõtet, küsiksin - kui peaksite tõmbama võrdusmärgi Einsteini ja mõne auto vahele, siis puht visuaalselt ja vormiliselt, millise autoga võiks ta sõita? Usun, et teie peas ei teki pilti Albertist, kes keerab matšoliku maasturi rooli. Tulemus on muidugi eristuv, aga kuidagi suvaline. Suvaliselt ja segaselt mõjub Alberti kasutamine ka Puma ja Mercedese reklaamides. Kui vaadata erinevaid näiteid, siis bränd, mille reklaami Einstein tundub sobivat, on Mentos, sest juba aastaid on nad edastanud sõnumit, et Mentost mäludes tekivad head ideed. Näitena toodud reklaam, mis jätab mulje, et Einstein on elus ja jaksab veel Mentost järada, lansseeriti 2004. aastal Indias. Kõige sümpaatsemana mõjub Einsteini kasutamine aga Guinessi reklaamis, kus bränd ja isik on omavahel sümbioosis. Kumbki ei domineeri ja ei ole ohtu, et edastatav sõnum jääb segaseks või tekivad valed assotsiatsioonid. Kõik on selge ja arusaadav. Alberti isikukultust on imidži loomiseks ja sõnumi edastamiseks kasutanud lisaks eelmainitud brändidele ka paljud teised. Järgnevalt mõned näited. |