Ajajoone fotod 500 MILJONIT SÄUTSU PÄEVAS - TWITTERIGA TRENDE LOOMAS Igas sekundis umbes 6000 inimest klikivad nupule, et saata sõnumit, mida saab lugeda ükskõik kus maailmas. 24 tunni jooksul saadetakse Twitterisse 500 miljonit nö säutsu, mis ühekuise perioodi vältel teeb kokku šokeerivad 15 miljardit postitust. Pole siis ka mingi ime, et Twitter on sotsiaalne tööriist, mis omab turundajate jaoks suurt väärtust ning on juba praegu tõestanud ennast kui tõeliselt kasulik infoallikas. „DATA OF NOW“ PROJEKT Kantar, mis on WPP gruppi kuuluv rahvusvaheline muuhulgas turu-uuringuid läbiviiv firma, kuulutas välja viieaastase strateegilise partnerluse Twitteriga, mille nimi on „Data of Now“. Projekti eesmärgiks on uute uuringuelementide arendamine, Twitteri ja WPP andmevara vaheliste ühenduste loomine ning innovatsiooni kiirendamine. „Data of Now“ on osa üldisemast kokkuleppest Twitteri ja WPP vahel, mis kujutab endast Twitteri andmete integreerimist WPP analüütika ja meediaandmete hulka nii meediagrupi GroupM-i kui ka Wundermani jaoks. WPP gruppi kuuluva GroupM ridades on ka MediaCom Eesti. TWITTERI AVALIKUD ANDMED Twitteri andmed on sotsiaalmeedia maailmas unikaalsed, kuna iga Twitterisse postitatud säuts asub avalikus domeenis. „Need 500 miljonit säutsu ööpäevas on paljudel erinevatel teemadel, mis meid ei huvita, kuid nende seas on mõned tõelised pärlid, mis me välja sorteerime,“ kirjeldab Kantari tegevjuht Nick Nyhan. Neid andmepärleid saab edukalt ja hõlpsasti oma äris rakendada ja oma tegevustega ühendada, ilma et peaks neid andmeid ise koguma hakkama. Twitteri andmete aktuaalsus on siinkohal väga väärtuslik. „Kui uurida oma brändi tuntuse ja kuvandi kohta täna, saab vastuse juba paari nädala pärast,“ räägib Nyhan. Twitteriga saab reaalajas jälgida, mida inimesed mingi brändi kohta räägivad – sellest on tulnud ka nimi „Data of Now“, mis rõhutab andmete kättesaadavuse kiirust ja uudsust. Twitteri vanemate andmete põhjal saab teha prognoose tuleviku kohta, jälgides mitte ainult trende, aga ka nõrku signaale, mis annavad märku sellest, kui turule on tekkinud ruumi. KLIENDIRAHULOLU MÕÕTMINE TWITTERIS Kliendirahulolu on üks neist valdkondadest, kus Twitterit saab infoallikana edukalt ära kasutada. Tarbijad lähevad sotsiaalmeediasse oma kogemust jagama ning tundeid väljendama teatud toote või teenuse kohta. Samuti näitab inimeste tegevus Twitteris ka seda, kui palju köidab neid samal ajal telerist näidatav programm, mis on reklaami seisukohast väga suure tähtsusega. Praktikas on aga uskumatult mahukas töö veel ees, enne kui toores algmaterjal muutub turunduslikult kasulikuks informatsiooniks. Twitteris olevaid säutse tuleb omavahel sobitada, nende täpsust kontrollida ja seejärel tähendust otsida, toetudes eelkõige semantikale, NLP-le (Natural Languge Processing) ja arvamuslikule analüüsile. Lisaks on võimalik kasutada avalikku informatsiooni, mida Twitter omab oma kasutajate kohta – nende asukoht, sotsiaalne staatus, teemad, mis on südamelähedased, tarbimisharjumused jms. TÄNAPÄEVA 140 TÄHEMÄRGI LIMIIT Olles üdini avalik domeen, on Twitteril meediaplatvormina mitmeid kaalukaid tugevusi – Twitteri kasutamiseks pole vaja nutitelefone, mis sobib hästi arenevate turgude jaoks, ning 140 tähemärgi limiit annab selle sisule tugeva fookuse ja otsekohesuse. Nyhani väitel on Twitter infoallikana WPP jaoks üks praktilisemaid: „Tegemist on sümbiootilise partnerlusega, mis annab spetsiaalse ligipääsu GroupM-ile ja Kantarile, et teostada Twitteri andmete osas tõelist analüütilist loovust. Nemad saavad aidata meid ja meie neid.“ Twitteri evolutsioon ja viimase aja arengud, nagu on populaarne lühivideo mobiiliäpp Vine, tekitavad erinevatele brändidele uusi põnevaid võimalusi jõudmaks oma tarbijani. Twitter on üha enam keskendumas kommertsile ja nad tahavad olla see „teine ekraan“ tarbija elus. Twitteri fookuses oli algusest saadik minimaalsus ja see sobib tänasesse ajapuuduses olevasse ühiskonda väga hästi. Allikas: The Wire (wire.wpp.com) |