Sel aastal olime Digitegu 2014 finaalis veebilehtede kategoorias kahe tööga – G4S iseteenindus ja Kaubamaja Osturalli.
Räägin lähemalt Osturalli e-poe tegemisest, sest väljakutseid selle lõppkasutajale ja kliendile mugavaks tegemiseks oli mitmeid. Lisaks veebikeskkonna loomisele tuli tööle panna kogu muu maailm sellega koos: raamatupidamine, ladu, pangad, kogu logistika, masspostitus ja e-tšekk.
Vajadus teha Osturalli tooted laiemalt kättesaadavaks kui [...]
Sel aastal olime Digitegu 2014 finaalis veebilehtede kategoorias kahe tööga – G4S iseteenindus ja Kaubamaja Osturalli. Räägin lähemalt Osturalli e-poe tegemisest, sest väljakutseid selle lõppkasutajale ja kliendile mugavaks tegemiseks oli mitmeid. Lisaks veebikeskkonna loomisele tuli tööle panna kogu muu maailm sellega koos: raamatupidamine, ladu, pangad, kogu logistika, masspostitus ja e-tšekk. Vajadus teha Osturalli tooted laiemalt kättesaadavaks kui ainult Tallinna või Tartu Kaubamaja lõi olukorra, kus ADM sai välja töötada tavapärase kampaania maandumislehe asemel unikaalse lahenduse – lühiajaliselt toimiva ja täisfunktsionaalse e-poe rakenduse. Seda võiks nimetada ka pop-up poeks internetis. Viisime Osturalli meeleolu veebipoodiOsturalli, mis on aastaid olnud Tallinna ja Tartu kaubamajas kohapeal toimiv kampaania, tugineb ka oma reklaamikommunikatsioonis ostjates ajakriitilisuse tunde tekitamises – tegemist on heade pakkumistega, mis kehtivad piiratud aja. ADM lähtus e-poe loomisel samast põhimõttest: ralliliku meeleolu tekitamiseks kasutasime ostukorvi kella, mis innustas kasutajaid oma otsuste tegemisel kiirustama. Samuti oli kaubavalik piiratud päevade ja koguste kaupa sarnaselt kaubamajas olevale müügitavale. Kõigil külastajatel oli küll võimalik tutvuda järgmiste päevade soodustoodetega, ent ostmiseks pidi ootama õiget hetke. 2014. aasta kevadisel Osturallil läksid esmakordselt müüki ka autod: tegu oli Eesti mõistes esmakordse sellise ettevõtmisega. Kindlasti tuli positiivse ja huvitava üllatusena see, et Osturalli ajal müügis olnud autod olid üks esimesi kaubaartikleid, mis juba esimeste tundidega läbi müüdi. Osturalli kampaanialeht pidi olema Kaubamajades toimuvale Osturallile toetav täiendus mitte selle mikroosa. Kaubamaja kui kliendi jaoks oli Osturalli veebikampaania unikaalne pilootprojekt: ettevõte, mis seni ei ole tegelenud veebimüügiga, on nüüdseks saanud eristuva e-kommertslahenduse ning –nädalaste kampaaniatega kogemuse, mida teised aastatega koguvad. Kuna tegu on ajakriitilise ja ajutise kampaaniaga, ei ole tegeliku Osturalli veebiga võimalik enam tutvuda vaid tuleb oodata juba järgmist Osturallit. Ühendasime erinevad protsessid tervikuksKindlasti on Osturalli kampaaniaks loodud veebipood samm edasi selles, kuidas internetiturundus toetab kaubanduses toimuvaid ostukampaaniaid. Seni on suured kaubamajad ning jaeketid tihti valinud, kas keskenduda oma kommunikatsiooni edastamises online või offline võimalustele. Nagu kogu ülejäänud maailm, mis liigub üha enam digiprotsesside sujuva integreerimisega ettevõtte ellu, nii liikusime ka ka Kaubamajaga samasuguse integreerituse poole. Tähtis on ka see, et taolise kampaania tulemuslikkus ja kasumlikkus on üheselt mõõdetavad, mida klient juba kampaania jooksul väga täpselt jälgida saab. Küll on ka edaspidi teatud määrani küsimärk, kui palju inimesi veebikampaania mõjul suurendab veel poes tehtavat müüki. Kommentaar Kaubamaja turundusdirektorilt Anne-Liis Ostovilt.„Osturalli kampaania tähtsust Kaubamaja jaoks on võimatu üle hinnata. Võtsime kuudepikkuse töö tulemuse kokku viies lühikeses päevas ja sukeldusime selle raames veel täiesti uude e-maailma. Esialgu tundus see hullumeelne, aga tagantjärgi hinnates kõige loogilisem asi, mida koitva e-kaubanduse ajastu alguses teha saime. Klientide huvi e-poe vastu oli kohe ülisuur ja meie kogemus selle ettevalmistamisel kogu sisemise põhiprotsessi ümberkorraldamises hindamatu. Tegime vigu, õppisime ja parandasime need kiiresti. Algus oli tõepoolest raske, aga pingutus tasus ära – seda näitavad must-valgelt ka numbrid: külastuste, ostude ja müüdud toodete arv. Kampaania tulemus ületas kõik meie ootused. E-Osturalli tiimi tegi võitmatuks maksimaalne pingutus nii ADMi kontoris kui Kaubamaja tagatubades – seda nii ralli eel kui ka selle ajal. Hea koostööpartneri tunnus on kindlasti see, kui kriitilistel aegadel koostöö ilusasti laabub ja pingutus pärjatakse lõpuks veel Digiteo auhinnaga.
Tulemused:Osturalli kevadkampaanial külastas online-keskkonda 4 päeva jooksul (02.04. – 06.02.2014) üle 77 000 unikaalse kasutaja (tulemus ületas prognoose 26,4%), seejuures külastasid pooled kasutajad kampaania e-poodi kampaania vältel rohkem kui ühe korra. Kampaania ajal teostati üle 2000 ostu: käibenumbrid ületasid prognoose 20% ehk viiendiku võrra. Sealjuures 40% ostjatest tulid oma kaubale ise Kaubamajja järgi ehk e-pood koos online tavamüügi kataloogiga töötas ka poodi „sisse-viskajana“. 16% külastustest (kasv 27%) ja 11% ostudest tehti mobiilsetest seadmetest. Tänan siinkohal veel kogu Kaubamaja meeskonda ADMile antud usalduse eest ning sügav kummardus kõigile nende pühendumise ja panustamise eest. Samuti tänan kõiki koostööpartnereid, kellega koos üks hästitoimiv tervik loodi: DIA (visuaalne kontseptsioon), Elion (serveri lahendused), Kaubamaja logistika üksus, Itella ja Omniva (logistika), Kaubamaja raamatupidamise ja Partnerkaardi üksus (raamatupidamise ja kliendiprogrammi integratsioon). SendSmaily (masspostitussüsteem). |