Oletame, et ettevõtja, kes vajab oma firmale üheminutilist tutvustusvideot, saadab hinnapäringud animatsioonistuudiotesse. Sageli on saadud hinnapakkumised aga väga ...
Oletame, et ettevõtja, kes vajab oma firmale üheminutilist tutvustusvideot, saadab hinnapäringud animatsioonistuudiotesse. Sageli on saadud hinnapakkumised aga väga erinevad. Kes pakub klipi hinnaks 500, kes 50 000 eurot… Kuidas siis otsus langetada? Kas valida kõige odavam pakkuja? Või valida pigem keskmise hinnaga animatsioon? Tegelikult ongi tellijal väga keeruline nõnda otsust langetada, sest enamasti pole üldsõnalised hinnapakkumised omavahel võrreldavad. Miks? Asi on nimelt selles, et animatsioon kui selline võib koosneda tervikuna väga mitmetest elementidest nagu illustratsioonid, stsenaarium, muusika, fotod, videolõigud, näitlejate-modellide töö rääkimata erinevatest tehnikatest. Alati pole sõnumi edasiandmiseks tarvis peentäpset animatsiooni paljude detailidega, samas on juhtumeid, kus just detailirohkus ja eristumine muutuvad oluliseks. Liikuva pildi saab teha ka väga lihtsate vahenditega – kasvõi filmides joonistavat kunstniku kätt ja seeläbi näidates, kuidas sünnib tervikpilt. Samas lihtsad vahendid on küll odavad, kuid idee, mis sellist teostust korralikult toetaks, vajab kasvamiseks töötunde. Millal ja mida kasutada, sellest armastavad rääkida juba videoturunduse inimesed.
Seni on näiteks muusika hinnad kasutusõiguste osas võrreldes telereklaamiga julgelt internetivideo kasuks. See kõik võib tunduda esmapilgul pisut keeruline. Kliendil pole tegelikult tarviski selles kõiges orienteeruda. Piisab, kui ta on teadlik küsimaks, mis hinnapakkumise ühe või teise rea all tegelikult sisaldub. Kas 5000 EUR eest pakutakse vaid videot, milles kunstniku käsi staatilise pildi joonistab või originaalset stsenaariumit ja keerukat animatsiooni? Millised on kasutuslitsentsid, mida animatsioonituudio oma tööga kaasa annab? Kui suusõnaliselt lubatakse piiramatut kasutusaega ja piiramatut geograafilist levitamise ala, siis kas teenusepakkujal ka tegelikult on õiguslik alus seda kõike kliendile välja lubada? Meile aga meeldib koostada võimalikult täpseid hinnapakkumisi, et aidata kliendil õige otsus teha. |